3D Сигурност на карти

по-голяма сигурност при онлайн разплащанията

Нашето предложение

Уважаеми клиенти,

С цел повишаване на сигурността на плащанията с карти в интернет и в съответствие с приложимото европейско и национално законодателство през октомври 2020 г. Първа инвестиционна банка АД (Fibank, Банката) извърши промени в методите при потвърждаване на онлайн плащанията с карти при търговци, които участват в програмите за допълнителна сигурност  Mastercard IdentityCheck и Visa Secure.

Кое е новото?

Потвърждение на онлайн плащанията чрез биометричен метод

Този метод за потвърждение се прилага за клиенти на мобилното приложение MyFibank, които са активирали метод за идентификация и потвърждение на онлайн плащанията посредством биометрични данни. 

Потвърждението на разплащанията с карти в интернет ще се осъществява чрез избрания от тях биометричен метод – fingerprint или face ID. 

Въвеждане на допълнителна статична 3D парола за потвърждение на онлайн плащанията чрез SMS


Този метод се прилага за всички клиенти на Банката, които предпочитат да използват метод на потвърждение чрез парола, изпратена на SMS. 

При него освен познатия вече начин на потвърждение чрез динамична 3D парола се добавя и статична 3D парола. Плащането ще се потвърждава само чрез комбинация от двете пароли -статична 3D парола, известна само на вас, и еднократна динамична 3D парола, която получавате на своя мобилен номер, регистриран в Банката, всеки път, когато плащате в интернет. 

Новата статична 3D парола ще бъде изпратена еднократно от Fibank индивидуално на всеки клиент на мобилния номер, регистриран от него в Банката, в момента на извършване на онлайн плащането чрез натискане на бутон „Изпрати SMS“. Впоследствие всеки клиент може да промени статичната 3D парола чрез регистрацията си за електронното банкиране „Моята Fibank" в меню Настройки/3D Сигурност на карти, както и да заяви нова при необходимост.

Кое е новото?

За клиенти на мобилното приложение MyFibank с вграден софтуерен token, за статична 3D парола се използва ПИНтът за вход в приложението.

Ако не сте клиенти на електронно банкиране „Моята Fibank", ви предлагаме да направите безплатна регистрация, за да управлявате бързо и удобно своите 3D пароли и да се възползвате от други услуги на Банката.

Актуализация на телефонен номер за получаване на 3D паролата

За бърза и безпроблемна работа с услугата е важно да актуализирате номера, на който ще получавате SMS.

Актуализацията може да се извърши:

Актуализацията в "Моята Fibank" се извършва от меню „Настройки/3D Сигурност на карти:

  • За клиентите с активен достъп смяната и потвърждаването на актуалния телефонен номер се извършва в зависимост от използваните средства за подпис и идентификация.
  • Клиентите с права за пасивно банкиране е необходимо да потвърдят актуализацията на номера с въвеждане на авторизационен код и ID номер на банкомат от бележка за извършена операция на терминално устройство АТМ (банкомат) в рамките на последните 24 часа.
Как работи услугата "3D Сигурност на карти"?

Ползването на услугата "3D Сигурност на карти" не променя начина, по който сте плащали до този момент. Тя добавя само още една допълнителна стъпка, която:

  • повишава безопасността на онлайн плащанията;
  • дава допълнителна сигурност и контрол.
При извършване на плащания в интернет:
  • въведете своите данни и данните на своята карта;
  • ако онлайн търговецът, при който желаете да платите, участва в програмите за сигурни плащания в интернет, ще видите логата на съответната картова организация Visa Secure или Mastercard IdentityCheck;
  • преди да завършите плащането, ще ви бъде изискана допълнителна автентикация в зависимост от ползвания от вас метод чрез:
    • използване на биометрични данни
      или
    • ще бъдете попитани за Вашите статична и динамична 3D пароли
      или
    • посредством Fibank Token

Едва след правилното им въвеждане ще можете да платите с картата.

  • натиснете бутона „потвърди"


Документи