Интернет банкиране

Уважаеми клиенти,

Fibank (Първа инвестиционна банка) е носител на наградата за "Банка на клиента", приза за "Таен клиент" и предлага отлично клиентско обслужване.

След вливането на Юнионбанк във Fibank (Първа инвестиционна банка) ще можете да ползвате интернет банкирането на адрес: https://e-fibank.bg.

Цялата информация от досегашния Ви профил за интернет банкиране в Юнионбанк ще се прехвърли автоматично към Ваш профил във виртуалния банков клон на Fibank. Името и паролата Ви, използвани досега за вход в системата, остават непроменени. За всички клиенти е предвиден тримесечен период, в който ще могат да банкират активно (да подписват преводи) в системата на Fibank с досегашните си име, парола и сертификат за вход, без да получават допълнителна SMS парола.

Като клиенти на Fibank ще имате възможността да се възползвате от едно модерно и сигурно електронно банкиране. Първа инвестиционна банка използва най-съвременните методи за защита на информацията.

С виртуалния банков клон на Fibank имате възможност да ползвате в реално време следните услуги:

  • откриване и закриване на разплащателни сметки в левове и чуждестранна валута, както и извършване на операции по тях;
  • откриване и закриване на срочни и промоционални депозити в левове и чуждестранна валута;
  • извършване на преводи в левове и чуждестранна валута в системата на Fibank в реално време;
  • извършване на преводи в левове и чуждестранна валута в страната и чужбина;
  • масови преводи;
  • иницииране на искане за директен дебит (незабавно инкасо);
  • покупко-продажба на чуждестранна валута;
  • възможност за договаряне на курс и продажба на чуждестранна валута;
  • получаване на извлечения за всички сметки - разплащателни и депозитни (в левове и валута);
  • други информационни услуги.

 

При допълнителни въпроси, моля, не се колебайте да се свържете с нас на тел.: 0700 12 777 или да посетите най-близкия за Вас клон на Fibank (Първа инвестиционна банка).

Научете още за виртуалния клон на Fibank от секцията "Въпроси и отговори".

Като клиент на Юнионбанк използвах електронно банкиране. Fibank предлага ли подобна услуга?
Да. Fibank предлага два типа електронно банкиране: системата MyFibank и Виртуалният клон (e-fibank). Те са съобразени изцяло с Вашите нужди. MyFibank и Виртуалният клон са удобни, лесни и бързи начини за интернет банкиране. За повече информация:
MyFibank - http://fibank.bg/bg/moyata-fibank/page/1905#nie-vi-predlagame
e-fibank - http://fibank.bg/bg/virtualen-klon/page/42#nie-vi-predlagame.

Много ли е различно електронното банкиране на Fibank от това на Юнионбанк?
Не. Двете системи са сходни и не би трябвало да Ви затруднят. За Ваше удобство, екипът на Fibank е на Ваше разположение за всякакви допълнителни въпроси. Ако изпитвате трудности при използването на Виртуалния клон, не се колебайте да се свържете с нашите оператори по всяко време на денонощието на телефон: 0700 12 777, или да ни пишете на: e-bank@fibank.bg.

Мога ли по електронен път да следя сметките си и да извършвам комунални плащания? Колко ще ми струва това на месец?
Да, можете. Всичко това се извършва през системата MyFibank, която е абсолютно безплатна. Ако като клиент на Юнионбанк сте извършвали комунални плащания - търговците, регистрирани в интернет банкирането Ви досега, автоматично ще се прехвърлят в системата на Моята Fibank. За достъп до системата Моята Fibank можете да ползвате досегашното си потребителско име и временна парола за достъп, изпратена на Вашия имейл.

Сложна ли е процедурата по електронното банкиране и евентуално има ли демо версия, която мога да разгледам?
Всички системи, разработени от Fibank, имат за цел да улеснят максимално клиентите – работата с тях е интуитивна, лесна и бърза. Ако изпитвате затруднение в тяхното ползване, винаги можете да се обърнете към екипа на Fibank. Демо версия може да намерите на: https://e-fibank.bg/EBank/.

Какво е необходимо за да активирам електронното си банкиране при вас?
Ако сте били клиенти на интернет банкирането на Юнионбак, Вашият профил автоматично ще бъде прехвърлен към електронното банкиране на Fibank. Електронното банкиране и системата MyFibank ще бъдат активни от датата на вливането.

Имам ли нужда от електронен подпис, за да банкирам и каква е цената му?
За всички клиенти е предвиден тримесечен период, в който ще могат да банкират активно (да подписват преводи) в системата на Fibank с досегашните си име, парола и сертификат за вход, без да получават допълнителна SMS парола. Междувременно всеки клиент ще може да избере по-удобния за него начин за банкиране: чрез Квалифициран електронен подпис (КЕП) или Token устройство. Условията за клиентите на Юнионбанк, при които ще получат Тoken устройства, ще бъдат оповестени персонално.

Достатъчно сигурен ли е този начин на банкиране?
Първа инвестиционна банка използва най-съвременни методи за защита на информацията. От една страна, потребителят се идентифицира с потребителско име и парола, а от друга - удостоверява актуалността на изпратената към Банката информация чрез Квалифициран електронен подпис (КЕП) или Token устройство. Fibank приема и обработва само електронни документи, които са инициирани от клиента и потвърдени едновременно с неговата парола и съответното средство за идентификация, използвано от клиентът. По време на ползване услугите на Fibank, връзката между Вашия компютър и банката е защитена с криптирана сесия.

Мога ли да банкирам, когато съм извън страната?
Да. Единственото условие, за да банкирате, е да имате достъп до интернет. Системите на Fibank работят с всички операционни системи и браузъри.

Имате ли приложение за смарт телефон, с което бих могъл да банкирам?
Да. Fibank предлага мобилно приложение, както за iPhone, така и за Android. Самият Виртуалнен банков клон също има мобилна версия. Не е необходима допълнителна регистрация или настройки. Достатъчно е да посетите: https://www.e-fibank.bg през браузъра на мобилния си телефон и да се идентифицирате чрез Token устройството по познатия Ви начин.

Имам електронен подпис, мога ли да банкирам с него?
Да, това е възможно. За целта трябва да влезете във Виртуалния банков клон и да регистрирате Вашия електронен подпис. След това можете да го ползвате при банкирането с всички Ваши персонални сметки, които са открити във Fibank.

Това Token устройство, за което ми говорите, достатъчно сигурно ли е?
Сигурността Ви е защитена от персонален код, който е достъпен само за Вас.

Какви са настройките на Internet Explorer за работа със сертификати и подписване?
Internet Explorer подписва документи с помощта на ActiveX контроли. Необходимо е те да бъдат разрешени. Стъпки:

  1. От менюто на браузера изберете Tools -> InternetOptions -> Security -> Trusted sites -> Sites
  2. В бялото прозорче въведете адреса на електронното банкиране на БАНКАТА – https://e-fibank.bg/ и натиснете бутона Add, след което Close.
  3. Изберете OK.
  4. От менюто на браузера изберете Tools -> Internet Options -> Security -> Trusted sites -> Custom level -> ActiveX controls and plugins. Намерете в списъка Initialize and script ActiveX controls not marked as safe и изберете Enable.
  5. Затворете с ОК и ОК.
  6. Рестартирайте браузъра.

Ако имате повече от един валиден сертификат, е необходимо да забраните Tools/Internet Options/Security/Custom Level/Don't prompt for client certificate selection when no certificates or only one certificate exists /Disable.

Може ли да се осъществи дигитално подписване на документе с 64-битова версия на Internet Explorer?
Подписването на документи през Виртуалния клон на ПИБ е възможно само през 32-битовата версия на Internet Explorer. Можете да откриете 32-битовата версия на Internet Explorer тук "C:\Program Files (x86)\Internet Explorer\ iexplore.exe". За Ваше удобство можете да създадете short cut към изпълнимия файл на Вашия десктоп, като "провлачите" изпълнимия файл до работния плот и създадете нова икона за 32-битовата версия. Невъзможността за използване на 64-битова версия на Internet Explorer е породена от липсата на 64-битова версия на CAPICOM компонента, използвана за дигитално подписване на документи.

 

Вливане на Юнионбанк ЕАД във Fibank (Първа инвестиционна банка АД)