Аз също! Ползвам го от месеци и все още има неща, които продължават да ме спъват и да ме карат да влизам наново и наново след съобщение за „Изтекла сесия“. Дано са оправени!
Бързам да честитя на Вас и на всички клиенти на банката новата версия на електронното банкиране. Останах приятно изненадан от факта, че стартът му беше даден два месеца преди очакваното!
Влязох и обходих често използваните от мен функционалности и смея да твърдя, че работата с електронния клон е значително по-приятна и удобна. Разбира се, имам и някои забележки, но се надявам, че екипът на банката е отворен към такива, а електронния банков клон е негов активен проект.
С благодарности,
Валери Дачев.
Пламен Димитров казва:31 октомври, 2008 в 10:08
Здравейте,
Искам да изкажа моето най-добро впечатление от новия Ви сайт. Всичко, което съм смятал като недостатък е коригирано, така че сега страницата Ви е по-приятна за използване от всякога!
Поздравления!
Петър Маринов казва:31 октомври, 2008 в 10:30
Здравейте,
Поздравления за новият виртуален клон. Изключително подобрение, дано и директните дебити започната да функционират. Много приятна изненада за тези, които получават многобройни преводи през деня, вече няма да се налага да търчим до банката за извлечения, поради неясно основание на преводите направени на каса.
Любен Благоев казва:31 октомври, 2008 в 10:36
Здравейте,
От бързият преглед който направих на новата версия на сайта за електронно банкиране, определено има голям напредък.
Надявам се при следвашите ревизии да се добавят още функции, улесняващи работата на потребителите.
За мен лично е малко дразнещо, че трябва да избирам изрично от падащо меню номера на сметката за която искам да видя извлечение, при положение, че имам регистрирана една единствена сметка (за сега) вместо да е избрана по подразбиране.
Поздрави!
Присъединявам се към поздравленията от горните коментари! Споделих положителните си впечатления от системата в блога си : http://blog.marudina.net/?p=695
Николай Сербезов казва:31 октомври, 2008 в 11:56
И аз искам да Ви поздравя за добре свършената работа. Само изказвам леко неодобрение от непрекъснато повтарящите се едни и същи отговори на екипа на банката при отбелязване на всеки недостатък и липсата на ангажираност няколко месеца за времето за разработка и отстраняване на недостатъците в старата версия. В момента е направо супер, като че ли всички мнения и препоръки са реализирани. Още веднъж поздравления за успешно свършената работа, в момента е почти „идеално“. Сега нека да отбележа три неща, надявам се да отговорите за тях, желателно със срокове за направата им:
1.Бутоните хелп и изход горе в дясно под Firefox не се чете кирилицата, под експлорер се вижда коректно.
2.Ако може в „Разглеждане на преводи“ да се вижда не само сметката наредител, ами и сметката получател и евентуално името на кореспондента.
3.Ако може пак там да са сортирани преводите по правилната им последователност, желателно низходяща, т.е. най-новите най-отгоре, просто е неудобно ако имаш много преводи да се налага да ги прочетеш всичките, за да намериш нужното.
Опа, има и 4:
4.Ако може от „разглеждане преводи “ да може да се направи копие, т.е. нов превод на базата на направен такъв, помня че нещо писахте че е трудно и трябва да се ползват шаблони за копиране, ама все пак ми се иска.
Това е от мен засега.
Още веднъж изразявам своята радост, че най-после работи като хората интернет банкирането. Много търпеливо ви изчаках колко месеца беше, 5 ли бяха, не ви напуснах като клиент, макар че си го мислих, дано да е за добро. Надявам се, че с тази версия няма да сложите край на разработките по системата и да я замразите пак така с месеци и/или години в текущото и състояние, а ако има нещо да се действа в малко по-кратки срокове.
Поздрави.
Sаvata казва:31 октомври, 2008 в 12:55
Поздравления!!!!И аз искам да поздравя целия екип на ПИБ. Много добре свършена работа. Ежедневната работа с виртуалния клон придобива с новия вид на банкирането различни измерения. Чест ви прави, че се вслушвате в мнението на клиентите и така стоически приехте критиките. Поздравления и за блога и за това че дадохте гласност на нас обикновенните банкиращи!Само да не се замаете сега от похвалите!Давайте все така
Приярно съм изненадана, че пуснахте новата версия по рано от обявеното! Изключително симпатично е, че се вслушахте в забележките на клиентите си и изтърпяхте на моменти, груби дори личностни нападки.Рядко пиша по блогове, но сега искам и аз да се присъединя към поздравленията-заслужавате ги.
Иван казва:31 октомври, 2008 в 17:32
Доста добре се е получило интернет банкирането. В сравнение с първоначалната версия е доста по-приятно и функционално. Би било добре обаче екипа работещ върху сайта да наблегне още малко на дизайна му. Бих си позволил в духа на конструктивната критика да изкажа мнение, че интерфейса все още не е съвсем юзър френдли. Моля, погледнете интернет банкирането на Алианц, ако ви остане време между поздравленията. Системата там също е FC, но хората са се постарали доста при потребителския интерфейс. Убеден съм, че разработката на сайта не спира до тук и пожелавам на екипа, занимаващ се с това много успехи!
Поздравления за първата стъпка….. и всички очакваме новите версии съвсем скоро!
Чичката казва:31 октомври, 2008 в 18:28
Ами аз лично не мога да твърдя че има кой знае каква разлика. Продъжавам да не мога да пиша на кирилица, Продължавам да не мога да направя превод на контрагент без да създавам такъв.
Подобренията които са направени си ги бях направил благодарение на http://e-fibank.org и скрипта.
Чичката, щом за теб външен скрипт е достатъчно безопасен (при това след изрично предупреждение на банката) да се ползва върху твоите пари – ползвай си го. Лично аз не го инсталирах и за мен подобренията са много.
Владо казва:01 ноември, 2008 в 10:55
Иване,
какво ти харесва повече в потребителския интерфейс на Алианц. На мен примерно ми беше интересно да им видя интерфейса, но представа можах да придобия само от хелп-а за работа с електронното банкиране. Ако не си регистриран няма как да се запознаеш по-отблизо. Няма демо. И това донякъде е нормлано. Но от хелпа, който разгледах, макар и набързо, много малко неща ми харесаха повече.
Би било наистина хубаво, човек да може да види интерфейса, а и функционалността на 4-5 други банки и така да каже какво още може да се подобри, но уви това ми се струва невъзможно, ако не си клиент на тези банки!
Цитат Чичката: „Ами аз лично не мога да твърдя че има кой знае каква разлика. Продъжавам да не мога да пиша на кирилица, Продължавам да не мога да направя превод на контрагент без да създавам такъв.
Подобренията които са направени си ги бях направил благодарение на http://e-fibank.org и скрипта.“
- Проблемът с кирилицата най-вероятно е в OS на работната станция;
- Ограничаването на преводи само към предварително регистрирани контрагенти е с цел защита на Вашите пари – повече детайли в хелпа към Къреспонденти за преводи;
- Използването на външен скрипт не е никак добра идея, предвид риска от допълнителна, неописана функционалност извън чисто дизайнерските подобрения.
Говорейки за външния скрипт (който така или иначе в момента не е толкова актуален), би било добре, ако екип на банката го прегледа и просто публикува сигурна негова версия в сайта на самото електронно банкиране. Нещо като workaround за проблеми нерешени в самото електронно банкиране. Прегледът, реално погледнато, не отнема толкова време, доколкото самият аз направих същото, преди да го инсталирам.
Пламен казва:01 ноември, 2008 в 22:47
Наистина, интерфейса вече поне изглежда добре.
Но сред всичките пожелания, имам и един негативен коментар:
Защо трябваше да променяте формата на експорта на трансакциите?
2 от старите полета са махнати, 3 нови са добавени.
Това как да е, не е голям проблем, но по-големия проблем е, че CSV файла, който се генерира се чупи при определени трансакции – някои от редовете в файла са с повече колони от останалите.
Има ли друго място където мога да съобщя за този бъг, с надеждата да бъде своевременно отстранен?
Може да ми пишете на мейла ако имате нужда от повече информация за проблема, но вярва че едно просто тестване на нещата от ваша страна ще е достатъчно да видите за какво става дума.
Пламен казва:01 ноември, 2008 в 23:21
Всъщност, след по-внимателен поглед ми става ясно какъв е проблема.
Просто трябва да ограждате стойностите на всяко поле в двойни кавички.
Ники казва:02 ноември, 2008 в 10:48
Поздравления, в момента разглеждам новата версия, но на пръв поглед изглежда много добре.
Деси казва:02 ноември, 2008 в 19:46
Поздравления! Приятно съм изненадана и се надявам, че това няма да е последната обновена версия. Ето едно предложение и от мен:
– В „разглеждане на преводи“ вместо първите три полета, би било по-добре ако може да се види ‘получател на превода’ и ‘основание за плащане’, както и списъка да е сортиран в низходящ ред (когато не е посочен период за проверка).
Данаил казва:03 ноември, 2008 в 12:44
Защо не мога да се регистрирам във формата за онлайн банкиране? От няколко дни дава грешка. Що за услуга предлагате???
Милен казва:03 ноември, 2008 в 12:47
Здравейте и поздрави и от мен. Доволен съм от въведените промени!
Имам обаче един проблем, за който изчаквах да видя, дали ще има подобрение в новата версия на клона, но уви. Та – при преминаването към FLEXCUBE, от предишната система бяха прехвърлени кореспондентите ми. Те са достъпни при избор на бенефициент на дадено плащане. До тук добре. Проблемите, за които търся разрешение са:
1) Не виждам съответните кореспонденти в списъка с такива (от менюто)!, а само при избор на бенефициент при превод. От това следва, че не мога да редактирам/изтривам съответните такива – това за мен е проблем.
2) При избора на бенефициент, където излизат „старите“ кореспонденти, те самите се дублират, което най-малкото е дразнещо.
Проблем 2) лесно ще мога да отстраня и сам, ако банката отстрани проблем 1).
Благодаря предварително, очаквам отговор.
ПП Обаждах се на телефон 0700 12 777, където бяха запознати със съответния проблем, но те ми казаха че на този етап, нямат решение за него. Е – аз се надявам на отговор за някакво решение, евентуално срок?
Милен казва:03 ноември, 2008 в 12:54
Искам да добавя само, че за мен лично разрешение би било да се изтрият изцяло „старите“ ми кореспонденти!
Данаил казва:03 ноември, 2008 в 13:12
КОГА ЩЕ ЗАРАБОТИ РЕГИСТРАЦИЯТА В САЙТА????
Гавраил казва:03 ноември, 2008 в 15:37
„Здравейте, Гавраил!
Новата версия, която планираме, ще предостави по-подробна информация за откритите депозити.
Поздрави и успешен ден,
Д. Иванова“
Здравейте, г-жа Иванова!
Не виждам да има по-подробна информация за депозитите в новата Ви версия. Не е показана натрупаната до днес лихва за „Свободен депозит“, където се променя ежемесечно, и при едно динамично банкиране с него, трудно се определя с каква лихва разполагаш.Иначе, поздрави за по-приятната визия на интернет банкирането.
благодарим за позитивните мнения, конструктивните критики и отделеното от Вас ценно време.
Отговори по касаещите Ви теми:
(стараем се да подобряваме версията в оптимални срокове)
1. Разглеждане на преводи – сортиране по дата ще бъде осигурено да края на седмицата (7.11.2008)
2. За да направите заявка за регистрация е необходимо предварително да си издадете софтуерен сертификат или универсален електорнен подпис (УЕП). Моля свържете се с нас на тел. 070012777 или посетете най-близкия за Вас офис (клонова мрежа http://fibank.bg/inside.php?language=1&parent=63), за да обсъдим индивидуално какъв подпис Ви е необходим.
3. Кореспонденти за преводи – кореспондентите за преводи могат да се изтриват в обновената версия на Виртуален банков клон. В менюто „Кореспонденти за преводи” се визуализират 20 кореспонденти. В случай, че имате въведени повече от 20 е необходимо да въведете критерий за търсене, по който да откриете желания от Вас кореспондент.
Поздрави!
Екип на ПИБ
Пламен казва:05 ноември, 2008 в 0:13
Дали има шанс да си оправите и CSV експорта тези дни?
Все пак е въпрос на добавяне на едни кавички…
Христо Тишев казва:05 ноември, 2008 в 10:15
Айде и от мене поздрави за обновения интерфейс.
Относно кореспондентите за преводи за да се покаше списъка трябва човек да кликне „Търси“ с празни критерии за да се покаже нещо после лесно се редактирал
Проблем ли е този списък да се показва при зареждане на страницата с кореспондентите?
А клиентските съобщения още ли са само на латиница? Малко е абсурдно пълен интерфейс на кирилица а събощения на шльокавица.
@ Пламен,
В момента правим всичко възможно да бъде изчистен и този детайл в експорта
на данните.
Екип на ПИБ
@ Г-н Тишев,
В този екран с кореспондентите е оставена възможност за търсене по
определен критерий, не е предвидено да се зарежда списък с всички
създадени кореспонденти до момента. Клиентските съобщения на латиница вече
са коригирани.В следващия работен ден можете да ги използвате.
Екип на ПИБ
Klient казва:05 ноември, 2008 в 23:49
Драги г-н Гавраил не знам дали знаете,но лихвата по Свободен депозит не се начислява всеки месец,а тогава когато решите да изтеглите сумата предварително или при изтичане на 12 месечния срок. В сайта е показано как точно нараства тя и това вие няма как да си го виждате иначе. Просто си следете кога и какво теглите и съответно дали довнасяте. И навсякъде много добре са разяснени условията по депозите как и в офисите на банката може да получите информация.
Е, аз за разлика от Ирина Марудина и Валери Дачев нямах щастието да получа отговор на e-mail-а със забележките, които изпратих още на 08 май – два дни след пускането на @FC. Може би трябва и аз да критикувам ПИБ в блога си, а не да ги хваля – тогава обръщат повече внимание Повечето неща, които се дискутират тук бяха описани в онзи e-mail и е положително, че въпреки 6 месечното закъснение има някакво развитие.
За съжаление не ме радва това, че повече е наблегнато на чисто визуалните ефекти, отколкото на техническите. Както става дума по-нагоре CSV форматът е счупен.
Освен него, системата прави заявки към странни портове (443) при някои действия. Не знам за останалите клиенти, но аз използвам сертификат за електронен подпис записан върху смарт карта и при всяка такава заявка ми излиза съобщение да потвърдя, че искам браузърът да пусне заявка към порт различен от порта на основната страница. Ако проверявам движение по сметки е доста досадно да кликам при всяка заявка по 1 или 2 пъти YES, OK. Гледам – сървърът е Apache, предполагам, знаете че заявките могат да се проксират между портовете, така че всичките да минават през един и същ. Забелязвам, че в новата версия, заявките към 443 порт са намалели, но все още ги има. Предимно в раздела „преводи и справки“.
Второто нещо, което ми бърка в здравето е, че не виждам в каква валута е извършено дадено плащане от кредитната карта. Примерно, аз имам CC в евро, но съм платил в лева, в долари, в хърватски куни, в сръбски динари и т.н. Никъде в системата не мога да видя каква е била сумата в местна валута. Изчерпателният отговор на банката ЗАЩО е така, беше: G-n Goranov ima promqna v nachina na pokazvane na izvlechenieto. Izvinqvame se za neudobstvoto (Цитирам го 1:1 както ми го върнаха от банката! На латиница, без подпис, без заглавие… 1 ред текст на латиница). Сумата и валутата на плащането ГИ ИМА В СИСТЕМАТА, защото ако попитам на гише в банката ми ги казват, което означава, че щом касиерките го виждат, значи няма пречка и аз да го виждам. Това между другото е стар проблем, защото за него имам кореспонденция с картов център още от 20 ноември 2007 г. За съжаление все още няма никакво развитие по този въпрос!
Гавраил казва:07 ноември, 2008 в 14:22
До Klient,
Много добре знам, че „Свободен депозит“ не се начислява всеки месец,а при прекратяването му или при изтичане на изтичане на 1 година.Но забележката ми беше, че няма инф-ция за натрупаната до текущия ден лихва. При посещението ми в офис на банката бях информиран за натрупаната лихва по този ми депозит. Следователно не е някаква секретна инф-ция, и не виждам защо, я няма във Виртуалния банков клон, след като служителката ми я предостави безпроблемно. И защо трябва да ходя до офис за това, или да следя какво тегля и какво довнасям и съответно да изчислявам какво се натрупва, при удобството, което ни предоставя интернет банкирането. Още повече, че в интернет банкирането на почти всяка българска банка следенето на тази инф-ция не е проблем /използвам до момента интернет банкиране на четири банки/. И за да няма повече неразбиране за какво говоря, ето Ви един пример за предоставяна инф-ция в интернет банкиране на една бълг. банка /не и назовавам името за да не и правя реклама/.
„Справки» Експозиция
Подробна информация за: влогова сметка
Тази влогова сметка в BGN с номер хххххххххх e открит на 31.08.2006.
Клиентът е задължен да поддържа по сметката минимално салдо в размер на х ххх.00 BGN.
По тази сметка Банката начислява лихва с текущ годишен лихвен процент в размер на х.хх%, формиран на базата на договорираните лихвени условия. Сметката е била олихвена на 31.12.2007 и от тогава до днес по нея е начислена лихва в размер на 468.81 BGN.
Последното приключено движение по сметката е било на 19.05.2008. Текущото салдо на сметката е х ххх.хх BGN. По нея няма блокировки . Неизползваният разрешен овърдрафт е 0.00 BGN. Тези суми формират текуща разполагаемост х ххх.хх BGN. ”
Поздрави и успешен ден,
Гавраил
Владо казва:07 ноември, 2008 в 23:24
Информацията, която даваш е много интересна. Нека хората, които имат банкиране в ПИБ и в други банки да кажат какви полезни неща има в другите електронни банкирания и да обърнат внимание на Custom Support екипа на ПИБ за тях, с тенденция постепенно да бъдат внедрени!
Здравейте,
1. Незнам колко е подобрена и хубава системата защото не мога все още да вляза, след като се наложи до тук 4 пъти да отида до ваш клон, не броя няколко в които не съм изчаквал опашката, служители Ви са и добри професионалисти и начинаещи, + един ойто не можах да го изтрая, и бях на път д анапусна любимата ми банка.
2. имам предложение когато човек си направи регистрация да му изпращате данните с регистрацията.
3. Ако по някаква причина, човек не се сети за парола или потребителско има пак трябва да отиде до офис??? незнам за какво секюрити ми говорите, но това си е наказание, колкото по-малко искам да влизам в офис. Направете го да е по някакъв начин нали имам сертификата, които удостоверява че аз съм ползвателя, какъв е проблема че д аотида пак до клон ЗАЩО????
4. Освен това намирам за несириозно, при всичките писания за сигурност да не могат да се използват специални символи в потребителя и особенно в паролата, при положение, че флекскюб работи с оракъл база данни
Klient казва:08 ноември, 2008 в 17:17
Г-н Гавраил много ми е любопитно как точно служителката ви е изчислила лихвата по депозита ви,тъй като това на практика е невъзможно тъй като лихвата се изчислява на база средно дневно салдо и сумата която е по депозита и лихвата за дадения месец. Възможно ли е да споделите в кой офис е станало това?
jdfww казва:09 ноември, 2008 в 1:23
Страхотна нова визия на сайта! Поздравления
Владо казва:10 ноември, 2008 в 0:16
Мда, и аз се присъединявам. Не само визията е страхотна, но и всичко е правено с мисъл! Поздравления!
jn казва:10 ноември, 2008 в 1:30
Здравейте,
Виждам че позитивната критика се отразява благоприятно върху развитието на Виртуалния клон Което много ме радва и ме провокира да споделя още някои идеи и забележки:
1. Би било удобно във Виртуалния клон да има възможност за докладване на проблеми/предложения за подобрения.
Ако идеята е за момента този блог да изпълнява подобна функция – поне да има линк към него.
Виждам че е предоставен телефон за обратна връзка, но аз по-скоро визирам регистриране на бъгове в системата, описание на предложения за нова функционалност и т.н., за които телефонът не ми се струва най-ефективното средство за комуникация.
Също би било хубаво да има някаква информация и за известните в системата проблема, начини за заобикалянето и/или предполагаеми срокове за отрстраняването им; планирани промени в следващи версии на системата и т.н.
2. Ето една функция, която при мен изглежда че не работи съвсем адекватно:
* Услуги->Информация за потребителя.
-> попълвам си 2-те възможни за попълване полета (телефон и e-mail)
-> избирам бутон „Промяна“
-> Показва се екран за потвърждение с обновените данни – изглеждат наред
-> Избирам „Потвърди“.
!!! Резултат: дълго (около 25 секунди) чакане, завършващо със съобщение за грешка: „The Details were not updated“
Все пак след няколко подобни опита и изход/вход в системата се оказа че данните са обновени За съжаление няма възможност за редакция на мобилния телефон.
3. Относно откриването на нов продукт (разплащателна сметка, депозит) – липсват много от възможностите, които по принцип се предлагат на каса (промоционални депозити, „свободен депозит“, и т.н.). Би било удобно да ги има.
4. Имаше мнение относно показването на „натрупана лихва“. В този дух – полезен би бил някакъв „калкулатор“ на лихвата, която бихме получили/платили по даден депозит/кредит с размер N, да речем по месеци (и/или по какъвто период падежират). Разбира се че нещата зависят от движенията по сметката, но е хубаво да се вижда вариантът, в който навреме си изплащаме кредита; или че нямаме движения по депозита.
Например: ако в момента опитам да си открия 1-годишен депозит, какви ще са условията за олихвяване (според лихвения бюлетин /6%/, или съгласно промоцията за „8%“)?
В интерес на истината ползата от подобна функция би била по-голяма, ако се реализира (3).
5. При опит за вътрешен превод между собствени сметки:
* Опитът за писане на кирилица (в референтен номер на потребител и в основание за превода) води до popup прозорец със съобщение „Клавиатурате не е активна“). На пръв поглед изглежда да не се поддържа кирилица, но интересното е че в „Помощта“ примерът е точно на кирилица.
Поздрави и най-добри пожелания!
Гавраил казва:10 ноември, 2008 в 10:27
Драги Klient,
Явно пак не сте разбрали за какво става дума и от по-горното ми сдъвкано обяснение.Как може да питате, по какъв начин служителката ми е изчислила лихвата, след като не съм казал, че тя я е изчислявала, а ме е информирала след като е използвала служебния си достъп до комп. програма на банката. Плюс това не сте чели условията на „Служебен депозит“, където пише:
„лихвата се изплаща при закриване на депозита или при изтичане на срока му;
Пример: Ако депозитът бъде закрит на 10-ия ден от третия период, Вие получавате следните лихви: среднодневно салдо за първия период х 6% + среднодневно салдо за втория период х 6.25% + среднодневно салдо за десетте дни на третия период х 6.5%.“
Е, как ще ми изплатят натрупаната лихва, ако според Вас е невъзможно това.Това противоречи на по-горно цитираното. Въпроса е, че тази инф-ция е има и е елементарно за изчисление за компютърните банкови програми. Дори и аз мога да направя таблица в „Excel“, за да я изчисля. Но, нали целта е за по-подробна и прозрачна инф-ция за банк. ни сметки, а не самите ние да си правим допълнително изчисления.
С поздрав:Гавраил
Klient казва:10 ноември, 2008 в 22:18
До г-н Гавраил
Първо служителите разполагат с такава програма , чрез която могат да изчислят лихвите по стандартните депозити или тези от сорта на „Заплата“ и „Пенсия“. Но повярваийте ми нямат програма с която да ви изчислят лихвата точно по „Свободен депозит“ тъй като това на практика е невъзможно или доста сложно. Това което е направила служителката е просто ви е начислила лихвата,което не е правилно ако вие не го прекратявате или не е изтекъл..
Гавраил казва:11 ноември, 2008 в 10:52
До Klient,
Добре, ако прекратя депозита/Свободе депозит/ си как ще ми начислят лихвата след като е невъзможно или доста сложно според Вас?
jn казва:11 ноември, 2008 в 11:24
Според мен основната система на банката си начислява лихвата, просто извличането на тази информация и нейното визуализиране (или реализиране на функционалността за пресмятане на начислената лихва) във Виртуалния клон е въпрос на допълнителна разработка…
/Иначе вариантът да е „невъзможно“ изчислението наистина значи, че каквото ти дадат при закриване на депозита – това ти е лихвата, колкото и да не ти харесва, не можеш да докажеш че не е вярно начислена/.
Докато подобна функция се появи ще ми е интересно това среднодневно салдо как се получава, за да си сметна лихвата сам… (Едва ли е колко пари средно има на ден по сметката).
Здравейте, dodo,
С радост бихме Ви помогнали.Ако сте нов клиент на виртуален клон,
необходимо е да направите заявка за електронно банкиране на нашия сайт,
след което да посетите банков салон за да я потвърдите. Не става ясно дали
сте закупили предварително Универсален Електронен Подпис (УЕП) или подпис
по индивидуална политика на банката. Ако преди регистрацията не сте
ползвали един от двата вида подпис, наложило се е да посетите банков салон
с цел залкупуване на УЕП или потвърждаване на подпис по индивидуална
политика на банката.Тъй като държим на сигурността, при забравена парола е
абсолютно задължително посещаването на банков салон и подписване на молба
за смяна на парола. Ако сте забравили само потребителското си име,
възможно е да го проверите и по телефона. Ако имате други въпроси, можете
да се свържете с нас на телефоните на виртуален клон.
Klient казва:11 ноември, 2008 в 21:17
Това е заложена в т.нар. програма Flexcube,но повярвайте ми няма опция за другото което ви казах
Относно „Свободен депозит” – начисляването на лихвата започва от 6 % за първия едномесечен период и се увеличава съгласно приложената таблица. Лихвата се начислява по следния начин – aко депозитът бъде развален на 15-тия ден от 3-тия период, клиентът получава следните лихви: среднодневно салдо първи период х 6% + среднодневно салдо втори период х 6,25% + среднодневно салдо за петнайсетте дни на трети период х 6,5%.
Период / Годишна лихва в левове и евро
За 1 месец-6.00%
За 2 месеца-6.25%
За 3 месеца-6.50%
За 4 месеца-7.00%
За 5 месеца-7.50%
За 6 месеца-8.00%
За 7 месеца-8.25%
За 8 месеца-8.50%
За 9 месеца-8.75%
За 10 месеца-9.00%
За 11 месеца-10.00%
За 12 месеца-11.00%
Лихвата не се капитализира ежемесечно. Тя се изплаща при закриване или при изтичане срока на депозита.
Допълнително довнесените суми в депозита се олихвяват:
от 1-6 месец включително с годишен лихвен процент според приложената таблица;
от 7-12 месец включително с годишен лихвен процент 0.5.
Тегленето на суми може да се извършва през целия период като това не нарушава депозита, а остатъка се олихвява според приложената таблица.
Среднодневно салдо се взима на месечна база и се умножава със съответния процент от таблицата т.е. средно аритметично на салдото за 30 дни умножено по лихвения процент, като годината се счита за 360 дни. За дневно салдо се приема крайното салдо при счетоводно приключване на работния ден (това става след затваряне/потвърждаване на всички транзакции след 20:00 h, след което работещите офиси след 20:00 h преминават във offline режим или счетоводна дата за следващия работен ден). Информация за лихвата е достатъпна на фронт офис, тъй като това е промоционален продукт, за който предвидено обслужване чрез ВБК е за преводи и справки на съществуваща вече сметка „Свободен депозит”.
Поздрави!
Екип на ПИБ
Георги Христов казва:12 ноември, 2008 в 15:57
Вчера пратих платежно нареждане и изненада – вместо едно са заминали две еднакви и естествено таксата е двойна. Добре че бях избрал моя сметка към която да се превежда сумата. Много тъжно ми стана в каква държава живеем и какво е качеството на услугите които се предлагат. Замислих се защо си го причинявам всичко това и май се сетих – просто сте една от най-добрите банки (ако не и най-добрата). Тъй че спокойно и смело давайте напред. Бета тестери имате много. Така и не ми е ясно защо не могат да се прехвърлят средства от овърдрафт през онлайн банкирането. През банкомат и ePay може. Толкова ли е трудно наистина да предложите полезни и стабилни услуги на клиентите си?
Alex GS казва:14 ноември, 2008 в 18:01
Така. Да се включа и аз пак.
На пръв поглед поздравления за същественото подобрение. То нямаше как да стане по-зле Така че като тръгнете от минус десет по десетобалната система има много място за растеж…
Сега имам няколко забележки чисто функционални:
1. Като дам печат на вътрешен превод от еврова сметка по левова ми се изписва само количеството в EUR. Защо така изчезна от формата за печат на принтер за вътрешни преводи (може и за другите не знам) равностойността в лева а й курса на операцията го няма? Смятам че това са си почти задължителни полета за валутни операции и п реди месец ги имаше… Това си е регресия, както и да го погледнете…
2. Извлечение по сметка за сметки в чужда валута – защо има само операциите във валутата на сметка, ами BGN равностойността не се ли пази в системата? (това е риторичен въпрос. Знам че се пази, но защо не се извежда???)
3. На логин екрана. Ако напишете име и парола и натиснете ENTER всичко работи добре. Но ако случайно натиснете TAB след като сте въвели паролата си и натиснете тогава ENTER дава следното съобщение „Въведете поребител!“. Да „ПОРЕБИТЕЛ“, някой е бил гладен и е изял буквата Т на горкия потребител
4. Вътрешен превод собствени сметки – защо във формата за печат не се попълват данните за получател – БАНКОВ КОД, ИМЕ, БАНКА??? Полетата ги има – или променете печатната форма и ги махнете или просто ги попълнете за вътрешните преводи. И от самата форма не се разбира че е вътрешен превод между собствени сметки, така че тези полета трябва да се попълват според мен.
Ризова казва:15 ноември, 2008 в 14:41
Уважаеми господа,
от екипа разработил новата версия на онлайн банкирането. Обръщам се към Вас с един проблем с който се сблъсквам при опит за регистрация. След разговор с ваши колеги в клон на банката, те ме посъветваха да използвам Електронен подпис по индивидуална политика на ПИБ. Седнах пред монитора и се разрових за да видя как да пусна заявка за такъв. Намерих необходимата информация, но се оказа, че мога да имам подпис по индивидуална политика, само ако ползвам Интернет Експлорер. Аз обаче ползвам Линукс, и съответно Мозила Файърфокс, Опера и т.н., но не и Интернет Експлорер. Бих искала да Ви попитам има ли някакъв шанс, някога да пуснете и нас „горките“ потребители на Линукс до услугата Онлайн Банкиране, или да си търся алтернативни методи. Държа да отбележа, че ползвам онлайн банкиране на други банки, без проблем…Благодаря за вниманието
Q.C. казва:15 ноември, 2008 в 22:38
Хубаво беше и да работи този банков клон.
Service Temporarily Unavailable
The server is temporarily unable to service your request due to maintenance downtime or capacity problems. Please try again later.
По-този проблем едва ли ще Ви помогнат така е от 4 години а и май е от създаването на виртуалният клон, освен че трябва да ползвате интернет експлДер всички заявки до получаване на сертификата трябва да станат от една и съща машина и ако недай си боже се наложи през този период да преинсталиранте всичко пак наново – нямам обяснение на това. Веднъж получен сертификата без проблем може да го прехвърлите на каквото и да е и работи даже и под линукс. Съветът ми е да ползвате някакъв лаптоп назаем на познат и да си прехвърлите сертификата и съответно да го изтриете след това от машината, на която сте направили регистрацията си. Да добре би било да работи и в почивните дни.
Освен това продължавам да настоявам във файла, в който се следят въведените символи на потребител и на парола да вакарат и специалните символи Бъдете така добри разработчици.
Q.C. казва:16 ноември, 2008 в 0:27
)))
Добре. През Експлорера поне виждам съобщението…
„Уважаеми клиенти,
Бихме искали да Ви информираме, че от 18:30 ч. на 15.11.2008 (събота) до 02:30 ч. на 16.11.2008 (неделя) Виртуалният банков клон няма да бъде достъпен поради техническа профилактика.
“
До сега си работех безпроблемно на Мозила…. и сертификата ми е за Мозила ?
Здравейте, г-жо Ризова,
необходим Ви е Интернет Експлорер за да направите заявка за подпис по
индивидуална политика на банката, след което със същия браузер да го
изтеглите от линка, получен на e-mail-а Ви и да го инсталирате. Когато
направите копие на сертификата от този браузер чрез експорт, можете да го
импортирате и в друг браузер по Ваше желание.
Поздрави.
Екип на ПИБ
Пламен Димитров казва:18 ноември, 2008 в 13:59
Здравейте,
Искам да изкажа едни донякъде не толкова нови впечатления, отколкото вече актуални. Става въпрос за възможността към сметките да се асоциира потребителско име. Тази възможност съществуваше в предишния Ви сайт, а сега наистина ми липсва, когато имам 5 сметки и трябва доста да съзерцавам IBAN-ите, за да разбера от коя на коя прехвърлям.
Въпросът ми към Вас е – съществува ли възможност и планирате ли да вкарате подобна функционалност?
Здравейте, Г-н Димитров,
вече предвиждаме тази възможност. Смятаме, че това е едно допълнително
улеснение за клиентите ни.
Поздрави.
Екип на ПИБ
Alex GS казва:20 ноември, 2008 в 19:06
Нови изненади:
1. Защо не мога да имам имам знака „+“ в името на контрагент??? А аз имам реално такъв??????? Защо не е позволен символ????
2. Защо не мога да имам сивмола „/“ в полето за основание за плащане??? Ами ако доставчика ми иска да разделям номерата на фактурите с този символ за да може неговите програми да обработват автоматично плащанията????
Мислите ли това да го оправите или това ще си останат „екстри“ наследени от Oracle Financials и FlexCube-a ???
city gal казва:21 ноември, 2008 в 16:40
Най-сетне се сдобих с ел. подпис и банкирам виртуално!
Не разбирам какво толкова мрънкате тук за проблеми с виртуалното банкиране – за пръв път днес се захванах с това и се справих за нула време. Никакви проблеми!
А съм жена, и то художник
Alex GS казва:22 ноември, 2008 в 23:11
city gal – айде поработи още и тогава пиши…
То да влезеш и да си видиш салдата по сметките не е голям успех… Видяла ли си предишните версии на сайта? Тогава ще знаеш защо хората се оплакват.
А и всеки тука иска услугите да станат по-добри, не просто се оплакваме заради спорта и да си чешем езиците. Идеята тука е да се помага в оправянето и развиването на е-банкирането и за наша радост ПИБ правят промени и гледат да оправят някои от проблемите.
Alex GS казва:22 ноември, 2008 в 23:13
Между другото аз банкирам от времето на първите версии на интернет (и GSM) банкиранията в БГ и мисля че има още доста място за подобрения…
Благой Чепелов казва:03 декември, 2008 в 16:27
Драги ПИВ,
Мога ли да попитам защо страницата за е-банкиране не е достъпна от опера браузърът? Това се забелязва от няколко дни. Моля оправете този бъг понеже не всички ползваме уиндоус и интернет експлорер.
Здравейте г-н Чепелов,
при заявка за ползване на ВБК, ПИБ представя своите условия за ползване на интернет банкирането през Internet Explorer и Mozilla Firefox. Подписвайки декларация за ползване на услугата, Вие се съгласявате с това условие. Все още е възможно банкиране чрез Opera, ако имате сертификат генериран през IE и иморт-нат в Opera. Поради постоянния стремеж за оптимизиране качеството на услугата ВБК на ПИБ, по-нататъчно ползване на Opera няма да бъде възможно. В близко бъдеще ще представим подобрена функционалност на сайта, където поради технически съображения и изисквания за оптимална експлоатация на ВБК, Opera не поддържа нужните специфики. Съжаляваме за причиненото неудобство, стараем се да действаме в полза на клиента предоставяйки нашите услуги, за това изискването за двата най-разпространени браузъра IE и MF остава в сила.
Поздрави.
Екип на ПИБ
dodo казва:08 декември, 2008 в 23:08
Здравейте,
1. Защо за да създам платежно първо трябва да отида да добява получателя ???, а не е ли по-удобно за потребителите да попълнат платежното и да има бутон, с който ако желае клиента да го добави към запомнени кореспонденти.
Освен това похвално е че при въвеждането на IBAN системата се помъчи да попълни банковият код да ама BG02UBBS78241015806718 как от този IBAN реши че верният банков код е UBBS7824( и не мога да вляза в това поле да го коригирам) като той е UBBSBGSF, е не може ли като е толкова умна и „безпогрешна“ Защо не изписва и името на банката като види ИБАН-а
Customer Support казва:10 декември, 2008 в 12:29
@ dodo,
Неколкократно споменаваме намеренията си за подобряване визията и
функционалността на ВБК на ПИБ, предприемаме нужните действия и са факт
постигнатите резултати. Продължаваме да разработваме подобряване на
системата и това е наше постоянно преимущество, когато става дума за
модерно електронно банкиране. Ще вземем предвид Вашите забележки в процеса
на разработване. Благодарим за констатацията.
Поздрави.
Екип на ПИБ
Лихвата казва:11 декември, 2008 в 9:26
Имам няколко разплащателни сметки и една – срочен депозит. Наложи ми се да направя превод и не съм избирал точно от коя сметка да излязат парите. Всичко мина нормално.
След няколко дена разбрах какво е станало – оказа се че парите са излезли от срочния депозит. Не очаквах че това е възможно. Тъй като поне за мен не е много логично, без поне да излезе един от прозорец от вида „Are you sure ?…Искаш да си развалиш депозита ли ? ….“
Изпуснах лихва от 800 лева (тъй като депозита се развали), „поздравих“ няколко пъти ПИБ, роднините им и разработчиците.
Въпроса ми е защо се допуска това ? Толкова ли беше сложно – ако сметката е депозит да има поне предупреждение ?
Друг забелжка – при влизанев в банкирането – ако подписът ти изтича след няколко дни – да се изведе съобщение/напомняне – лесно за реализация е. Пести излишни нерви и такси.
Customer Support казва:12 декември, 2008 в 11:24
@ Лихвата,
Както многократно споменахме, работим усилено за постоянно подобряване на виртуалния клон на ПИБ. Предстои второ представяне на нова подобрена версия на електронното банкиране. Изказваме благодарност за Вашата констатация и молим да ни извините за причиненото неудобство. При превод в интернет клона на ПИБ, сметката на наредителя се избира от списък.По подразбиране там се зарежда първата сметка от този списък, като подредбата на сметки е на случаен принцип. В случая най-вероятно е била заредена сметката на депозита, а Вие не сте обърнал внимание. В новата версия която подготвяме, предвиждаме да излиза предупредително съобщение, че съответната сметка е депозит. Също така в новата версия предвиждаме да се изпращат автоматични съобщения на клиентите 1 месец преди изтичане на техния сертификат.
Поздрави.
Екип на ПИБ
Николай Сербезов казва:17 декември, 2008 в 9:31
Здравейте. Искам да Ви попитам защо непрекъснато в екрана със сметките се сменя подредбата? Много е неприятно и дразнещо, в първия момент човек вижда промяна в салдото и се стряска, докато не разбере че това е друга сметка. Не са сортирани по дата, не са сортирани и по салдо, като че ли по случаен път се сортират.
Бих желал за ОФИЦИАЛНО СТАНОВИЩЕ по въпроса.
Благодаря Ви.
додо казва:17 декември, 2008 в 12:19
http://paper.standartnews.com/bg/article.php?d=&article=259809 – относно пълната Ви защита че другите браузери освен ИЕ експлодер не отговарят на Вашите изисквания за сигурност, миля че е редно да се замислите при разработването на банковият клон. Не е за подценяване и факта, че от 90% в момента полваемоста на ИЕ е под 70% в момента. Съгласен съм че написаното в статията може да се поспори, но има и доста истина.
Здравейте г-н Сербезов,
Изказваме благодарност за констатацията. Както няколко пъти споменаваме – очаквайте подобрена версия на електронното банкиране в началото на следващата година. Ще имаме предвид Вашия коментар и в новата версия ще заложим конкретна подредба.
Поздрави.
Екип на ПИБ
ЕМШЕРОВА казва:19 декември, 2008 в 15:51
DOBAR DEN. ISKAM DA OTPRAVQ OPLAKVANE KAM SLOJITELITE NA PIB V GR.PETRICH.VAZMOTENA SAM OT DARJANIE IM.I OT NEPROFESIONALNO SVARSHENATA IM RABOTA.V RAMKITE NA DVA MESECA SE SLUCHVA DA ZADARJAT PLATEJNI PREVODNI NAREJDANIQ KAM TD NA NAP
@ Емшерова,
Искаме да Ви уверим, че директор на дирекция „Организация и контрол на клиентското обслужване” е уведомен за Вашата публикация. Ще предприемем нужните действия и ще се постараем подобни недоразумения да бъдат премахнати за в бъдещото. Моля пишете ни на marketing@fibank.bg при евентуални проблеми.
Поздрави.
Екип на ПИБ
елена светлева казва:04 юни, 2009 в 9:13
прехвърлих се на новата версия на онлайн банкирането,но.. не мога да изпратя пари до друга банка сега тоест кредитен превод.изписва ми CAPICOM компонента не може да бъдезаредена,вероятно нямате необходимитепревилегии.нали го обновихте зада е по-лесно на клиентите а то какво стана.чоля да ме посъветвате как да оправя проблема
CAPICOM ActiveX и подписване казва:04 юни, 2009 в 10:05
@елена светлева,
Необходимо е да разрешите зареждането на CAPICOM от менюто на браузера. Подробно описание има в Хелп секцията Сертификати. Ето и накратко какво е необходимо да направите:
1. От менюто на браузера изберете Tools->InternetOptions->Security->Trusted sites->Sites
Въведете адреса на електронното банкиране на БАНКАТА – https://e-fibank.bg/ и натиснете бутона Add, след което Close.
2. От менюто на браузера изберете Tools->InternetOptions->Security->Custom level->ActiveX controls and plug-ins. Намерете в списъка Initialize and script ActiveX controls not marked as safe и изберете Enable
Виктор казва:04 юни, 2009 в 11:33
Здравейте,
Имате ли намерение да поддържате интернет банкиране на мобилни устройства?
@ Виктор
Предполагаме, че говорите за мобилни телефони, иначе можете да банкирате на мобилен компютър. За момента предлагаме информационна услуга за мобилни телефони Fibank Mobile. Благодарим за направеното предложение, ще го вземем под внимание, но искаме да отбележим, че сигурността в тази област трябва да се вземем под внимание! При стартиране на такава услуга ще Ви информираме официално.
Поздрави,
Екип на ПИБ
Виктор казва:06 юни, 2009 в 0:26
Да, става въпрос за мобилни телефони и т.н. smartphones и PDAs. Ако не се лъжа съвременните браузърите на всички водещи мобилни операционни системи (Symbian, iPhone OS, Blackberry, Windows Mobile) поддържат SSL криптиране и импортване на сертификати. Аз успешно ползвам ‘обикновеното’ интернет банкиране на друга банка през телефона си. Вашият сайт обаче е малко по-сложен и въпреки че сертификатите работят страницата не се отваря.
След няколко години мобилното банкиране неизбежно ще стане стандартна услуга, така както стана с онлайн банкирането, затова се надявам в по-близко бъдеще да мога да се възползвам от него и с ПИБ.
Калин Георгиев казва:06 юни, 2009 в 1:54
Подкрепям мнението на Виктор.
Мобилният сайт на банката ще добави съвсем ново измерение на полезност, ако е възможно да се правят поне справки за собствените сметки.
Друго, което ми липсва в мобилния сайт — това е локатор на банкомати, което би било много удобно, ако се намираш в непознат квартал или населено място.
Третото — ясно видим контакт в случай на задържана, изгубена или открадната карта. Иначе телефоните и работните времена на офисите са много полезни, несъмнено. Може да се откроят тези, които работят до късно и тези отворени през уикенда.
@ Калин Георгиев
@ Виктор
Благодарим за изказаните мнения! Не поставяме под съмнение факта, че в скоро бъдеще банкирането през мобилни телефони ще бъде най-актуалната и модерна услуга на съвременните търговски банки. Ние винаги сме подкрепяли и следвали новаторските подходи в днешното банкиране, така че Ви уверяваме за скорошното представяне на услугата от страна на ПИБ. Мини-браузерите работещи под изброените операционни системи не поддържат скрипта на страницата на електронното ни банкиране за момента.Разработваме последната версия, за да я пуснем в експлоатация от 15 септември 2009 г., а след това споменатата услуга ще бъде основен наш приоритет. Също така ще обърнем внимание на другите препоръки на г-н Георгиев!
Поздрави,
Екип на ПИБ
Христо Тишев казва:10 юни, 2009 в 21:47
Наскоро минах към новата версия на банкирането. Определено се радвам на по фукционалния интерфейс и лесния досътъп до подробности относно състоянието на сметките ми.
Недоволен съм от едно нещо, а то е този CAPICOM ActiveX и факта че заради него се налага да понижавам сигурността на браузъра си за всички останали сайтове, та била тя и минимална. Освен това в офиса където работя се посзва IE и според IT политиките нямам право да променям настройките на системата, което практически прави банкирането ми неизползваемо от там.
Та много бих се радвал ако се направи нещо по този въпрос. Например да намерите начин този ActiveX да бъде „marked as safe“
Поздрави.
CAPICOM и Trusted Sites казва:11 юни, 2009 в 8:43
CAPICOM е компонент създаден и цифрово подписан от Microsoft. Задачата на този компонент е да има достъп до частния ключ от сертификата на потребителя. За да бъдат заредени и използвани от даден сайт такъв тип компоненти е необходимо потребителя изрично да ги разреши с активиране на опцията Initialize and script ActiveX controls not marked as safe. Разрешението се прави само за групата сайтове изброени в Trusted Sites и не важи за останалите сайтове, които потребителя посещава. За да се направи тази настройка на браузера е необходимо потребителя да е с административен достъп до Windows. Алтернатива на CAPICOM и Internet Explorer е брауера Mozilla, в който задачата за достъп до частния ключ е вградена в самия браузер и не е необходимо зареждането и разрешаването на допълнителен компонент.
Анелия казва:24 юни, 2009 в 15:11
Имам проблем с влизането в обновения вирт.клон. Направила съм настройките за активиране на Initialize and script ActiveX controls not marked as safe, с IE 6.0.2900.2180 съм, инсталирах и CAPICOM, но въпреки това след въвеждане на Потребител и Парола IE ми съобщава за грешка и се затваря. Старата версия на Вирт.клон работеше без проблем на същия компютър и същия браузър, не съм променяла нищо скоро. Моля за помощ
CAPICOM и Login казва:24 юни, 2009 в 18:51
@Анелия,
CAPICOM не участва в процеса на логването (влизането). Той се използва само при цифров подпис и IE. Ако има грешка има и обяснение към нея в червено. Страницата не се затваря сама.
Анелия казва:25 юни, 2009 в 10:18
Благодаря за пояснението. Ще обясня по-ясно: След въвеждане на Потребител и Парола и по време на отваряне на https://e-fibank.bg/EBank/Home браузърът ми съобщава : „Internet Explorer has encountered a problem and needs to close“ Пита ме дали да пращам Error report или не, и в двата случая тази грешка затваря страницата
Internet Explorer has encountered a problem and needs to close казва:25 юни, 2009 в 10:58
@Анелия,
Причината за случая който описвате най-често се причинява от конфликт на външни компоненти с браузера IE. Такъв компонент например е Skype Add On. Следните стъпки са необходими, за да видите пълния списък с външни компоненти в IE:
1. От менюто на браузера избирате Tools/Manage Add-ons…
2. Ще видите списък с разрешените (Enabled)и забранените (Disabled) компоненти.
3. Ако в списъка с разрешените компоненти виждате Skype, кликнете в/у него изберете от опциите по долу Disabled и натиснете ОК.
За съжаление този компонент се инсталира без да пита, когато инсталирате Skype на Вашето PC. Той е и компонента предизвикваш crash на браузера влизайки в конфликт с XSLT функциите му използвани от сайта. Възможно е и други компоненти да предизвикват същото поведение, затова опитайте да забраните тези които не са ви необходими.
Анелия казва:25 юни, 2009 в 12:32
БРАВО! Махнах Skype и някои други ненужни add-ons и тръгна! БЛАГОДАРЯ!
Ale казва:26 август, 2009 в 22:04
Здравейте,
едно дразнещо ограничение което мисля че би било добре да се промени – това е дължината на съобщенията във формата за „Съобщение свободен формат“ във виртуалния клон. Редовно като пратя съощение и ми отговори нещо отдела за поддръжка, аз като се опитам да отговоря на свой ред ми дава „Съобщението трябва да е с дължина до 1024 символа.“ Мисля че за нормална кореспондеция и да се вижда историята на комуникацията би трябвало да се увеличи значително това ограничение.
Аз също! Ползвам го от месеци и все още има неща, които продължават да ме спъват и да ме карат да влизам наново и наново след съобщение за „Изтекла сесия“. Дано са оправени!
Само след няколко часа ще стане ясно дали наистина сте се вслушали в думите на клиентите. Пожелавам ви да е така.
super! razgledah helpovete, koito naistina sa mnogo dobri
Здравейте!
Бързам да честитя на Вас и на всички клиенти на банката новата версия на електронното банкиране. Останах приятно изненадан от факта, че стартът му беше даден два месеца преди очакваното!
Влязох и обходих често използваните от мен функционалности и смея да твърдя, че работата с електронния клон е значително по-приятна и удобна. Разбира се, имам и някои забележки, но се надявам, че екипът на банката е отворен към такива, а електронния банков клон е негов активен проект.
С благодарности,
Валери Дачев.
Здравейте,
Искам да изкажа моето най-добро впечатление от новия Ви сайт. Всичко, което съм смятал като недостатък е коригирано, така че сега страницата Ви е по-приятна за използване от всякога!
Поздравления!
Здравейте,
Поздравления за новият виртуален клон. Изключително подобрение, дано и директните дебити започната да функционират. Много приятна изненада за тези, които получават многобройни преводи през деня, вече няма да се налага да търчим до банката за извлечения, поради неясно основание на преводите направени на каса.
Здравейте,
От бързият преглед който направих на новата версия на сайта за електронно банкиране, определено има голям напредък.
Надявам се при следвашите ревизии да се добавят още функции, улесняващи работата на потребителите.
За мен лично е малко дразнещо, че трябва да избирам изрично от падащо меню номера на сметката за която искам да видя извлечение, при положение, че имам регистрирана една единствена сметка (за сега) вместо да е избрана по подразбиране.
Поздрави!
Присъединявам се към поздравленията от горните коментари! Споделих положителните си впечатления от системата в блога си : http://blog.marudina.net/?p=695
И аз искам да Ви поздравя за добре свършената работа. Само изказвам леко неодобрение от непрекъснато повтарящите се едни и същи отговори на екипа на банката при отбелязване на всеки недостатък и липсата на ангажираност няколко месеца за времето за разработка и отстраняване на недостатъците в старата версия. В момента е направо супер, като че ли всички мнения и препоръки са реализирани. Още веднъж поздравления за успешно свършената работа, в момента е почти „идеално“. Сега нека да отбележа три неща, надявам се да отговорите за тях, желателно със срокове за направата им:
1.Бутоните хелп и изход горе в дясно под Firefox не се чете кирилицата, под експлорер се вижда коректно.
2.Ако може в „Разглеждане на преводи“ да се вижда не само сметката наредител, ами и сметката получател и евентуално името на кореспондента.
3.Ако може пак там да са сортирани преводите по правилната им последователност, желателно низходяща, т.е. най-новите най-отгоре, просто е неудобно ако имаш много преводи да се налага да ги прочетеш всичките, за да намериш нужното.
Опа, има и 4:
4.Ако може от „разглеждане преводи “ да може да се направи копие, т.е. нов превод на базата на направен такъв, помня че нещо писахте че е трудно и трябва да се ползват шаблони за копиране, ама все пак ми се иска.
Това е от мен засега.
Още веднъж изразявам своята радост, че най-после работи като хората интернет банкирането. Много търпеливо ви изчаках колко месеца беше, 5 ли бяха, не ви напуснах като клиент, макар че си го мислих, дано да е за добро. Надявам се, че с тази версия няма да сложите край на разработките по системата и да я замразите пак така с месеци и/или години в текущото и състояние, а ако има нещо да се действа в малко по-кратки срокове.
Поздрави.
Поздравления!!!!И аз искам да поздравя целия екип на ПИБ. Много добре свършена работа. Ежедневната работа с виртуалния клон придобива с новия вид на банкирането различни измерения. Чест ви прави, че се вслушвате в мнението на клиентите и така стоически приехте критиките. Поздравления и за блога и за това че дадохте гласност на нас обикновенните банкиращи!Само да не се замаете сега от похвалите!Давайте все така
И аз да не остана по-назад от Ирина, споделих впечатленията си.
Приярно съм изненадана, че пуснахте новата версия по рано от обявеното! Изключително симпатично е, че се вслушахте в забележките на клиентите си и изтърпяхте на моменти, груби дори личностни нападки.Рядко пиша по блогове, но сега искам и аз да се присъединя към поздравленията-заслужавате ги.
Доста добре се е получило интернет банкирането. В сравнение с първоначалната версия е доста по-приятно и функционално. Би било добре обаче екипа работещ върху сайта да наблегне още малко на дизайна му. Бих си позволил в духа на конструктивната критика да изкажа мнение, че интерфейса все още не е съвсем юзър френдли. Моля, погледнете интернет банкирането на Алианц, ако ви остане време между поздравленията. Системата там също е FC, но хората са се постарали доста при потребителския интерфейс. Убеден съм, че разработката на сайта не спира до тук и пожелавам на екипа, занимаващ се с това много успехи!
Поздравления за първата стъпка….. и всички очакваме новите версии съвсем скоро!
Ами аз лично не мога да твърдя че има кой знае каква разлика. Продъжавам да не мога да пиша на кирилица, Продължавам да не мога да направя превод на контрагент без да създавам такъв.
Подобренията които са направени си ги бях направил благодарение на http://e-fibank.org и скрипта.
Чичката, щом за теб външен скрипт е достатъчно безопасен (при това след изрично предупреждение на банката) да се ползва върху твоите пари – ползвай си го. Лично аз не го инсталирах и за мен подобренията са много.
Иване,
какво ти харесва повече в потребителския интерфейс на Алианц. На мен примерно ми беше интересно да им видя интерфейса, но представа можах да придобия само от хелп-а за работа с електронното банкиране. Ако не си регистриран няма как да се запознаеш по-отблизо. Няма демо. И това донякъде е нормлано. Но от хелпа, който разгледах, макар и набързо, много малко неща ми харесаха повече.
Би било наистина хубаво, човек да може да види интерфейса, а и функционалността на 4-5 други банки и така да каже какво още може да се подобри, но уви това ми се струва невъзможно, ако не си клиент на тези банки!
Цитат Чичката: „Ами аз лично не мога да твърдя че има кой знае каква разлика. Продъжавам да не мога да пиша на кирилица, Продължавам да не мога да направя превод на контрагент без да създавам такъв.
Подобренията които са направени си ги бях направил благодарение на http://e-fibank.org и скрипта.“
- Проблемът с кирилицата най-вероятно е в OS на работната станция;
- Ограничаването на преводи само към предварително регистрирани контрагенти е с цел защита на Вашите пари – повече детайли в хелпа към Къреспонденти за преводи;
- Използването на външен скрипт не е никак добра идея, предвид риска от допълнителна, неописана функционалност извън чисто дизайнерските подобрения.
Светослав Молдовански,
Директор Операции, ПИБ
Говорейки за външния скрипт (който така или иначе в момента не е толкова актуален), би било добре, ако екип на банката го прегледа и просто публикува сигурна негова версия в сайта на самото електронно банкиране. Нещо като workaround за проблеми нерешени в самото електронно банкиране. Прегледът, реално погледнато, не отнема толкова време, доколкото самият аз направих същото, преди да го инсталирам.
Наистина, интерфейса вече поне изглежда добре.
Но сред всичките пожелания, имам и един негативен коментар:
Защо трябваше да променяте формата на експорта на трансакциите?
2 от старите полета са махнати, 3 нови са добавени.
Това как да е, не е голям проблем, но по-големия проблем е, че CSV файла, който се генерира се чупи при определени трансакции – някои от редовете в файла са с повече колони от останалите.
Има ли друго място където мога да съобщя за този бъг, с надеждата да бъде своевременно отстранен?
Може да ми пишете на мейла ако имате нужда от повече информация за проблема, но вярва че едно просто тестване на нещата от ваша страна ще е достатъчно да видите за какво става дума.
Всъщност, след по-внимателен поглед ми става ясно какъв е проблема.
Просто трябва да ограждате стойностите на всяко поле в двойни кавички.
Поздравления, в момента разглеждам новата версия, но на пръв поглед изглежда много добре.
Поздравления! Приятно съм изненадана
и се надявам, че това няма да е последната обновена версия. Ето едно предложение и от мен:
– В „разглеждане на преводи“ вместо първите три полета, би било по-добре ако може да се види ‘получател на превода’ и ‘основание за плащане’, както и списъка да е сортиран в низходящ ред (когато не е посочен период за проверка).
Защо не мога да се регистрирам във формата за онлайн банкиране? От няколко дни дава грешка. Що за услуга предлагате???
Здравейте и поздрави и от мен. Доволен съм от въведените промени!
Имам обаче един проблем, за който изчаквах да видя, дали ще има подобрение в новата версия на клона, но уви. Та – при преминаването към FLEXCUBE, от предишната система бяха прехвърлени кореспондентите ми. Те са достъпни при избор на бенефициент на дадено плащане. До тук добре. Проблемите, за които търся разрешение са:
1) Не виждам съответните кореспонденти в списъка с такива (от менюто)!, а само при избор на бенефициент при превод. От това следва, че не мога да редактирам/изтривам съответните такива – това за мен е проблем.
2) При избора на бенефициент, където излизат „старите“ кореспонденти, те самите се дублират, което най-малкото е дразнещо.
Проблем 2) лесно ще мога да отстраня и сам, ако банката отстрани проблем 1).
Благодаря предварително, очаквам отговор.
ПП Обаждах се на телефон 0700 12 777, където бяха запознати със съответния проблем, но те ми казаха че на този етап, нямат решение за него. Е – аз се надявам на отговор за някакво решение, евентуално срок?
Искам да добавя само, че за мен лично разрешение би било да се изтрият изцяло „старите“ ми кореспонденти!
КОГА ЩЕ ЗАРАБОТИ РЕГИСТРАЦИЯТА В САЙТА????
„Здравейте, Гавраил!
Новата версия, която планираме, ще предостави по-подробна информация за откритите депозити.
Поздрави и успешен ден,
Д. Иванова“
Здравейте, г-жа Иванова!
Не виждам да има по-подробна информация за депозитите в новата Ви версия. Не е показана натрупаната до днес лихва за „Свободен депозит“, където се променя ежемесечно, и при едно динамично банкиране с него, трудно се определя с каква лихва разполагаш.Иначе, поздрави за по-приятната визия на интернет банкирането.
Уважаеми клиенти,
благодарим за позитивните мнения, конструктивните критики и отделеното от Вас ценно време.
Отговори по касаещите Ви теми:
(стараем се да подобряваме версията в оптимални срокове)
1. Разглеждане на преводи – сортиране по дата ще бъде осигурено да края на седмицата (7.11.2008)
2. За да направите заявка за регистрация е необходимо предварително да си издадете софтуерен сертификат или универсален електорнен подпис (УЕП). Моля свържете се с нас на тел. 070012777 или посетете най-близкия за Вас офис (клонова мрежа http://fibank.bg/inside.php?language=1&parent=63), за да обсъдим индивидуално какъв подпис Ви е необходим.
3. Кореспонденти за преводи – кореспондентите за преводи могат да се изтриват в обновената версия на Виртуален банков клон. В менюто „Кореспонденти за преводи” се визуализират 20 кореспонденти. В случай, че имате въведени повече от 20 е необходимо да въведете критерий за търсене, по който да откриете желания от Вас кореспондент.
Поздрави!
Екип на ПИБ
Дали има шанс да си оправите и CSV експорта тези дни?
Все пак е въпрос на добавяне на едни кавички…
Айде и от мене поздрави за обновения интерфейс.
Относно кореспондентите за преводи за да се покаше списъка трябва човек да кликне „Търси“ с празни критерии за да се покаже нещо после лесно се редактирал
Проблем ли е този списък да се показва при зареждане на страницата с кореспондентите?
А клиентските съобщения още ли са само на латиница? Малко е абсурдно пълен интерфейс на кирилица а събощения на шльокавица.
Така че очакваме още подобрения
Лек ден
Много добре, много повече ми харесва като дизайн, а има и добавени някои полезни функционалности и изчистени проблеми по старите. Само така
P.S. Оправете си титлата господин Молдовански, едва ли сте „ОперИтивен директор“…
@ Пламен,
В момента правим всичко възможно да бъде изчистен и този детайл в експорта
на данните.
Екип на ПИБ
@ Г-н Тишев,
В този екран с кореспондентите е оставена възможност за търсене по
определен критерий, не е предвидено да се зарежда списък с всички
създадени кореспонденти до момента. Клиентските съобщения на латиница вече
са коригирани.В следващия работен ден можете да ги използвате.
Екип на ПИБ
Драги г-н Гавраил не знам дали знаете,но лихвата по Свободен депозит не се начислява всеки месец,а тогава когато решите да изтеглите сумата предварително или при изтичане на 12 месечния срок. В сайта е показано как точно нараства тя и това вие няма как да си го виждате иначе. Просто си следете кога и какво теглите и съответно дали довнасяте. И навсякъде много добре са разяснени условията по депозите как и в офисите на банката може да получите информация.
Е, аз за разлика от Ирина Марудина и Валери Дачев нямах щастието да получа отговор на e-mail-а със забележките, които изпратих още на 08 май – два дни след пускането на @FC. Може би трябва и аз да критикувам ПИБ в блога си, а не да ги хваля – тогава обръщат повече внимание
Повечето неща, които се дискутират тук бяха описани в онзи e-mail и е положително, че въпреки 6 месечното закъснение има някакво развитие.
За съжаление не ме радва това, че повече е наблегнато на чисто визуалните ефекти, отколкото на техническите. Както става дума по-нагоре CSV форматът е счупен.
Освен него, системата прави заявки към странни портове (443) при някои действия. Не знам за останалите клиенти, но аз използвам сертификат за електронен подпис записан върху смарт карта и при всяка такава заявка ми излиза съобщение да потвърдя, че искам браузърът да пусне заявка към порт различен от порта на основната страница. Ако проверявам движение по сметки е доста досадно да кликам при всяка заявка по 1 или 2 пъти YES, OK. Гледам – сървърът е Apache, предполагам, знаете че заявките могат да се проксират между портовете, така че всичките да минават през един и същ. Забелязвам, че в новата версия, заявките към 443 порт са намалели, но все още ги има. Предимно в раздела „преводи и справки“.
Второто нещо, което ми бърка в здравето е, че не виждам в каква валута е извършено дадено плащане от кредитната карта. Примерно, аз имам CC в евро, но съм платил в лева, в долари, в хърватски куни, в сръбски динари и т.н. Никъде в системата не мога да видя каква е била сумата в местна валута. Изчерпателният отговор на банката ЗАЩО е така, беше: G-n Goranov ima promqna v nachina na pokazvane na izvlechenieto. Izvinqvame se za neudobstvoto (Цитирам го 1:1 както ми го върнаха от банката! На латиница, без подпис, без заглавие… 1 ред текст на латиница). Сумата и валутата на плащането ГИ ИМА В СИСТЕМАТА, защото ако попитам на гише в банката ми ги казват, което означава, че щом касиерките го виждат, значи няма пречка и аз да го виждам. Това между другото е стар проблем, защото за него имам кореспонденция с картов център още от 20 ноември 2007 г. За съжаление все още няма никакво развитие по този въпрос!
До Klient,
Много добре знам, че „Свободен депозит“ не се начислява всеки месец,а при прекратяването му или при изтичане на изтичане на 1 година.Но забележката ми беше, че няма инф-ция за натрупаната до текущия ден лихва. При посещението ми в офис на банката бях информиран за натрупаната лихва по този ми депозит. Следователно не е някаква секретна инф-ция, и не виждам защо, я няма във Виртуалния банков клон, след като служителката ми я предостави безпроблемно. И защо трябва да ходя до офис за това, или да следя какво тегля и какво довнасям и съответно да изчислявам какво се натрупва, при удобството, което ни предоставя интернет банкирането. Още повече, че в интернет банкирането на почти всяка българска банка следенето на тази инф-ция не е проблем /използвам до момента интернет банкиране на четири банки/. И за да няма повече неразбиране за какво говоря, ето Ви един пример за предоставяна инф-ция в интернет банкиране на една бълг. банка /не и назовавам името за да не и правя реклама/.
„Справки» Експозиция
Подробна информация за: влогова сметка
Тази влогова сметка в BGN с номер хххххххххх e открит на 31.08.2006.
Клиентът е задължен да поддържа по сметката минимално салдо в размер на х ххх.00 BGN.
По тази сметка Банката начислява лихва с текущ годишен лихвен процент в размер на х.хх%, формиран на базата на договорираните лихвени условия. Сметката е била олихвена на 31.12.2007 и от тогава до днес по нея е начислена лихва в размер на 468.81 BGN.
Последното приключено движение по сметката е било на 19.05.2008. Текущото салдо на сметката е х ххх.хх BGN. По нея няма блокировки . Неизползваният разрешен овърдрафт е 0.00 BGN. Тези суми формират текуща разполагаемост х ххх.хх BGN. ”
Поздрави и успешен ден,
Гавраил
Информацията, която даваш е много интересна. Нека хората, които имат банкиране в ПИБ и в други банки да кажат какви полезни неща има в другите електронни банкирания и да обърнат внимание на Custom Support екипа на ПИБ за тях, с тенденция постепенно да бъдат внедрени!
Здравейте,
1. Незнам колко е подобрена и хубава системата защото не мога все още да вляза, след като се наложи до тук 4 пъти да отида до ваш клон, не броя няколко в които не съм изчаквал опашката, служители Ви са и добри професионалисти и начинаещи, + един ойто не можах да го изтрая, и бях на път д анапусна любимата ми банка.
2. имам предложение когато човек си направи регистрация да му изпращате данните с регистрацията.
3. Ако по някаква причина, човек не се сети за парола или потребителско има пак трябва да отиде до офис??? незнам за какво секюрити ми говорите, но това си е наказание, колкото по-малко искам да влизам в офис. Направете го да е по някакъв начин нали имам сертификата, които удостоверява че аз съм ползвателя, какъв е проблема че д аотида пак до клон ЗАЩО????
4. Освен това намирам за несириозно, при всичките писания за сигурност да не могат да се използват специални символи в потребителя и особенно в паролата, при положение, че флекскюб работи с оракъл база данни
Г-н Гавраил много ми е любопитно как точно служителката ви е изчислила лихвата по депозита ви,тъй като това на практика е невъзможно тъй като лихвата се изчислява на база средно дневно салдо и сумата която е по депозита и лихвата за дадения месец. Възможно ли е да споделите в кой офис е станало това?
Страхотна нова визия на сайта! Поздравления
Мда, и аз се присъединявам. Не само визията е страхотна, но и всичко е правено с мисъл! Поздравления!
Здравейте,
Виждам че позитивната критика се отразява благоприятно върху развитието на Виртуалния клон
Което много ме радва и ме провокира да споделя още някои идеи и забележки:
1. Би било удобно във Виртуалния клон да има възможност за докладване на проблеми/предложения за подобрения.
Ако идеята е за момента този блог да изпълнява подобна функция – поне да има линк към него.
Виждам че е предоставен телефон за обратна връзка, но аз по-скоро визирам регистриране на бъгове в системата, описание на предложения за нова функционалност и т.н., за които телефонът не ми се струва най-ефективното средство за комуникация.
Също би било хубаво да има някаква информация и за известните в системата проблема, начини за заобикалянето и/или предполагаеми срокове за отрстраняването им; планирани промени в следващи версии на системата и т.н.
2. Ето една функция, която при мен изглежда че не работи съвсем адекватно:
* Услуги->Информация за потребителя.
-> попълвам си 2-те възможни за попълване полета (телефон и e-mail)
-> избирам бутон „Промяна“
-> Показва се екран за потвърждение с обновените данни – изглеждат наред
-> Избирам „Потвърди“.
!!! Резултат: дълго (около 25 секунди) чакане, завършващо със съобщение за грешка: „The Details were not updated“
Все пак след няколко подобни опита и изход/вход в системата се оказа че данните са обновени
За съжаление няма възможност за редакция на мобилния телефон.
3. Относно откриването на нов продукт (разплащателна сметка, депозит) – липсват много от възможностите, които по принцип се предлагат на каса (промоционални депозити, „свободен депозит“, и т.н.). Би било удобно да ги има.
4. Имаше мнение относно показването на „натрупана лихва“. В този дух – полезен би бил някакъв „калкулатор“ на лихвата, която бихме получили/платили по даден депозит/кредит с размер N, да речем по месеци (и/или по какъвто период падежират). Разбира се че нещата зависят от движенията по сметката, но е хубаво да се вижда вариантът, в който навреме си изплащаме кредита; или че нямаме движения по депозита.
Например: ако в момента опитам да си открия 1-годишен депозит, какви ще са условията за олихвяване (според лихвения бюлетин /6%/, или съгласно промоцията за „8%“)?
В интерес на истината ползата от подобна функция би била по-голяма, ако се реализира (3).
5. При опит за вътрешен превод между собствени сметки:
* Опитът за писане на кирилица (в референтен номер на потребител и в основание за превода) води до popup прозорец със съобщение „Клавиатурате не е активна“). На пръв поглед изглежда да не се поддържа кирилица, но интересното е че в „Помощта“ примерът е точно на кирилица.
Поздрави и най-добри пожелания!
Драги Klient,
Явно пак не сте разбрали за какво става дума и от по-горното ми сдъвкано обяснение.Как може да питате, по какъв начин служителката ми е изчислила лихвата, след като не съм казал, че тя я е изчислявала, а ме е информирала след като е използвала служебния си достъп до комп. програма на банката. Плюс това не сте чели условията на „Служебен депозит“, където пише:
„лихвата се изплаща при закриване на депозита или при изтичане на срока му;
Пример: Ако депозитът бъде закрит на 10-ия ден от третия период, Вие получавате следните лихви: среднодневно салдо за първия период х 6% + среднодневно салдо за втория период х 6.25% + среднодневно салдо за десетте дни на третия период х 6.5%.“
Е, как ще ми изплатят натрупаната лихва, ако според Вас е невъзможно това.Това противоречи на по-горно цитираното. Въпроса е, че тази инф-ция е има и е елементарно за изчисление за компютърните банкови програми. Дори и аз мога да направя таблица в „Excel“, за да я изчисля. Но, нали целта е за по-подробна и прозрачна инф-ция за банк. ни сметки, а не самите ние да си правим допълнително изчисления.
С поздрав:Гавраил
До г-н Гавраил
Първо служителите разполагат с такава програма , чрез която могат да изчислят лихвите по стандартните депозити или тези от сорта на „Заплата“ и „Пенсия“. Но повярваийте ми нямат програма с която да ви изчислят лихвата точно по „Свободен депозит“ тъй като това на практика е невъзможно или доста сложно. Това което е направила служителката е просто ви е начислила лихвата,което не е правилно ако вие не го прекратявате или не е изтекъл..
До Klient,
Добре, ако прекратя депозита/Свободе депозит/ си как ще ми начислят лихвата след като е невъзможно или доста сложно според Вас?
Според мен основната система на банката си начислява лихвата, просто извличането на тази информация и нейното визуализиране (или реализиране на функционалността за пресмятане на начислената лихва) във Виртуалния клон е въпрос на допълнителна разработка…
/Иначе вариантът да е „невъзможно“ изчислението наистина значи, че каквото ти дадат при закриване на депозита – това ти е лихвата, колкото и да не ти харесва, не можеш да докажеш че не е вярно начислена/.
Докато подобна функция се появи ще ми е интересно това среднодневно салдо как се получава, за да си сметна лихвата сам… (Едва ли е колко пари средно има на ден по сметката).
Здравейте, dodo,
С радост бихме Ви помогнали.Ако сте нов клиент на виртуален клон,
необходимо е да направите заявка за електронно банкиране на нашия сайт,
след което да посетите банков салон за да я потвърдите. Не става ясно дали
сте закупили предварително Универсален Електронен Подпис (УЕП) или подпис
по индивидуална политика на банката. Ако преди регистрацията не сте
ползвали един от двата вида подпис, наложило се е да посетите банков салон
с цел залкупуване на УЕП или потвърждаване на подпис по индивидуална
политика на банката.Тъй като държим на сигурността, при забравена парола е
абсолютно задължително посещаването на банков салон и подписване на молба
за смяна на парола. Ако сте забравили само потребителското си име,
възможно е да го проверите и по телефона. Ако имате други въпроси, можете
да се свържете с нас на телефоните на виртуален клон.
Това е заложена в т.нар. програма Flexcube,но повярвайте ми няма опция за другото което ви казах
@Klient, @Гавраил и @ jn
Относно „Свободен депозит” – начисляването на лихвата започва от 6 % за първия едномесечен период и се увеличава съгласно приложената таблица. Лихвата се начислява по следния начин – aко депозитът бъде развален на 15-тия ден от 3-тия период, клиентът получава следните лихви: среднодневно салдо първи период х 6% + среднодневно салдо втори период х 6,25% + среднодневно салдо за петнайсетте дни на трети период х 6,5%.
Период / Годишна лихва в левове и евро
За 1 месец-6.00%
За 2 месеца-6.25%
За 3 месеца-6.50%
За 4 месеца-7.00%
За 5 месеца-7.50%
За 6 месеца-8.00%
За 7 месеца-8.25%
За 8 месеца-8.50%
За 9 месеца-8.75%
За 10 месеца-9.00%
За 11 месеца-10.00%
За 12 месеца-11.00%
Лихвата не се капитализира ежемесечно. Тя се изплаща при закриване или при изтичане срока на депозита.
Допълнително довнесените суми в депозита се олихвяват:
от 1-6 месец включително с годишен лихвен процент според приложената таблица;
от 7-12 месец включително с годишен лихвен процент 0.5.
Тегленето на суми може да се извършва през целия период като това не нарушава депозита, а остатъка се олихвява според приложената таблица.
Среднодневно салдо се взима на месечна база и се умножава със съответния процент от таблицата т.е. средно аритметично на салдото за 30 дни умножено по лихвения процент, като годината се счита за 360 дни. За дневно салдо се приема крайното салдо при счетоводно приключване на работния ден (това става след затваряне/потвърждаване на всички транзакции след 20:00 h, след което работещите офиси след 20:00 h преминават във offline режим или счетоводна дата за следващия работен ден). Информация за лихвата е достатъпна на фронт офис, тъй като това е промоционален продукт, за който предвидено обслужване чрез ВБК е за преводи и справки на съществуваща вече сметка „Свободен депозит”.
Поздрави!
Екип на ПИБ
Вчера пратих платежно нареждане и изненада – вместо едно са заминали две еднакви и естествено таксата е двойна. Добре че бях избрал моя сметка към която да се превежда сумата. Много тъжно ми стана в каква държава живеем и какво е качеството на услугите които се предлагат. Замислих се защо си го причинявам всичко това и май се сетих – просто сте една от най-добрите банки (ако не и най-добрата). Тъй че спокойно и смело давайте напред. Бета тестери имате много. Така и не ми е ясно защо не могат да се прехвърлят средства от овърдрафт през онлайн банкирането. През банкомат и ePay може. Толкова ли е трудно наистина да предложите полезни и стабилни услуги на клиентите си?
Така. Да се включа и аз пак.
Така че като тръгнете от минус десет по десетобалната система има много място за растеж…
На пръв поглед поздравления за същественото подобрение. То нямаше как да стане по-зле
Сега имам няколко забележки чисто функционални:
1. Като дам печат на вътрешен превод от еврова сметка по левова ми се изписва само количеството в EUR. Защо така изчезна от формата за печат на принтер за вътрешни преводи (може и за другите не знам) равностойността в лева а й курса на операцията го няма? Смятам че това са си почти задължителни полета за валутни операции и п реди месец ги имаше… Това си е регресия, както и да го погледнете…
2. Извлечение по сметка за сметки в чужда валута – защо има само операциите във валутата на сметка, ами BGN равностойността не се ли пази в системата? (това е риторичен въпрос. Знам че се пази, но защо не се извежда???)
3. На логин екрана. Ако напишете име и парола и натиснете ENTER всичко работи добре. Но ако случайно натиснете TAB след като сте въвели паролата си и натиснете тогава ENTER дава следното съобщение „Въведете поребител!“. Да „ПОРЕБИТЕЛ“, някой е бил гладен и е изял буквата Т на горкия потребител
4. Вътрешен превод собствени сметки – защо във формата за печат не се попълват данните за получател – БАНКОВ КОД, ИМЕ, БАНКА??? Полетата ги има – или променете печатната форма и ги махнете или просто ги попълнете за вътрешните преводи. И от самата форма не се разбира че е вътрешен превод между собствени сметки, така че тези полета трябва да се попълват според мен.
Уважаеми господа,
от екипа разработил новата версия на онлайн банкирането. Обръщам се към Вас с един проблем с който се сблъсквам при опит за регистрация. След разговор с ваши колеги в клон на банката, те ме посъветваха да използвам Електронен подпис по индивидуална политика на ПИБ. Седнах пред монитора и се разрових за да видя как да пусна заявка за такъв. Намерих необходимата информация, но се оказа, че мога да имам подпис по индивидуална политика, само ако ползвам Интернет Експлорер. Аз обаче ползвам Линукс, и съответно Мозила Файърфокс, Опера и т.н., но не и Интернет Експлорер. Бих искала да Ви попитам има ли някакъв шанс, някога да пуснете и нас „горките“ потребители на Линукс до услугата Онлайн Банкиране, или да си търся алтернативни методи. Държа да отбележа, че ползвам онлайн банкиране на други банки, без проблем…Благодаря за вниманието
Хубаво беше и да работи този банков клон.
Service Temporarily Unavailable
The server is temporarily unable to service your request due to maintenance downtime or capacity problems. Please try again later.
По-този проблем едва ли ще Ви помогнат така е от 4 години а и май е от създаването на виртуалният клон, освен че трябва да ползвате интернет експлДер всички заявки до получаване на сертификата трябва да станат от една и съща машина и ако недай си боже се наложи през този период да преинсталиранте всичко пак наново – нямам обяснение на това. Веднъж получен сертификата без проблем може да го прехвърлите на каквото и да е и работи даже и под линукс. Съветът ми е да ползвате някакъв лаптоп назаем на познат и да си прехвърлите сертификата и съответно да го изтриете след това от машината, на която сте направили регистрацията си. Да добре би било да работи и в почивните дни.
Освен това продължавам да настоявам във файла, в който се следят въведените символи на потребител и на парола да вакарат и специалните символи Бъдете така добри разработчици.
Добре. През Експлорера поне виждам съобщението…
„Уважаеми клиенти,
Бихме искали да Ви информираме, че от 18:30 ч. на 15.11.2008 (събота) до 02:30 ч. на 16.11.2008 (неделя) Виртуалният банков клон няма да бъде достъпен поради техническа профилактика.
“
До сега си работех безпроблемно на Мозила…. и сертификата ми е за Мозила ?
Здравейте, г-жо Ризова,
необходим Ви е Интернет Експлорер за да направите заявка за подпис по
индивидуална политика на банката, след което със същия браузер да го
изтеглите от линка, получен на e-mail-а Ви и да го инсталирате. Когато
направите копие на сертификата от този браузер чрез експорт, можете да го
импортирате и в друг браузер по Ваше желание.
Поздрави.
Екип на ПИБ
Здравейте,
Искам да изкажа едни донякъде не толкова нови впечатления, отколкото вече актуални. Става въпрос за възможността към сметките да се асоциира потребителско име. Тази възможност съществуваше в предишния Ви сайт, а сега наистина ми липсва, когато имам 5 сметки и трябва доста да съзерцавам IBAN-ите, за да разбера от коя на коя прехвърлям.
Въпросът ми към Вас е – съществува ли възможност и планирате ли да вкарате подобна функционалност?
Благодаря Ви предварително!
Здравейте, Г-н Димитров,
вече предвиждаме тази възможност. Смятаме, че това е едно допълнително
улеснение за клиентите ни.
Поздрави.
Екип на ПИБ
Нови изненади:
1. Защо не мога да имам имам знака „+“ в името на контрагент??? А аз имам реално такъв??????? Защо не е позволен символ????
2. Защо не мога да имам сивмола „/“ в полето за основание за плащане??? Ами ако доставчика ми иска да разделям номерата на фактурите с този символ за да може неговите програми да обработват автоматично плащанията????
Мислите ли това да го оправите или това ще си останат „екстри“ наследени от Oracle Financials и FlexCube-a ???
Най-сетне се сдобих с ел. подпис и банкирам виртуално!
Не разбирам какво толкова мрънкате тук за проблеми с виртуалното банкиране – за пръв път днес се захванах с това и се справих за нула време. Никакви проблеми!
А съм жена, и то художник
city gal – айде поработи още и тогава пиши…
То да влезеш и да си видиш салдата по сметките не е голям успех… Видяла ли си предишните версии на сайта? Тогава ще знаеш защо хората се оплакват.
А и всеки тука иска услугите да станат по-добри, не просто се оплакваме заради спорта и да си чешем езиците. Идеята тука е да се помага в оправянето и развиването на е-банкирането и за наша радост ПИБ правят промени и гледат да оправят някои от проблемите.
Между другото аз банкирам от времето на първите версии на интернет (и GSM) банкиранията в БГ и мисля че има още доста място за подобрения…
Драги ПИВ,
Мога ли да попитам защо страницата за е-банкиране не е достъпна от опера браузърът? Това се забелязва от няколко дни. Моля оправете този бъг понеже не всички ползваме уиндоус и интернет експлорер.
С уважение,
Благой
Здравейте г-н Чепелов,
при заявка за ползване на ВБК, ПИБ представя своите условия за ползване на интернет банкирането през Internet Explorer и Mozilla Firefox. Подписвайки декларация за ползване на услугата, Вие се съгласявате с това условие. Все още е възможно банкиране чрез Opera, ако имате сертификат генериран през IE и иморт-нат в Opera. Поради постоянния стремеж за оптимизиране качеството на услугата ВБК на ПИБ, по-нататъчно ползване на Opera няма да бъде възможно. В близко бъдеще ще представим подобрена функционалност на сайта, където поради технически съображения и изисквания за оптимална експлоатация на ВБК, Opera не поддържа нужните специфики. Съжаляваме за причиненото неудобство, стараем се да действаме в полза на клиента предоставяйки нашите услуги, за това изискването за двата най-разпространени браузъра IE и MF остава в сила.
Поздрави.
Екип на ПИБ
Здравейте,
1. Защо за да създам платежно първо трябва да отида да добява получателя ???, а не е ли по-удобно за потребителите да попълнат платежното и да има бутон, с който ако желае клиента да го добави към запомнени кореспонденти.
Освен това похвално е че при въвеждането на IBAN системата се помъчи да попълни банковият код да ама BG02UBBS78241015806718 как от този IBAN реши че верният банков код е UBBS7824( и не мога да вляза в това поле да го коригирам) като той е UBBSBGSF, е не може ли като е толкова умна и „безпогрешна“ Защо не изписва и името на банката като види ИБАН-а
@ dodo,
Неколкократно споменаваме намеренията си за подобряване визията и
функционалността на ВБК на ПИБ, предприемаме нужните действия и са факт
постигнатите резултати. Продължаваме да разработваме подобряване на
системата и това е наше постоянно преимущество, когато става дума за
модерно електронно банкиране. Ще вземем предвид Вашите забележки в процеса
на разработване. Благодарим за констатацията.
Поздрави.
Екип на ПИБ
Имам няколко разплащателни сметки и една – срочен депозит. Наложи ми се да направя превод и не съм избирал точно от коя сметка да излязат парите. Всичко мина нормално.
След няколко дена разбрах какво е станало – оказа се че парите са излезли от срочния депозит. Не очаквах че това е възможно. Тъй като поне за мен не е много логично, без поне да излезе един от прозорец от вида „Are you sure ?…Искаш да си развалиш депозита ли ? ….“
Изпуснах лихва от 800 лева (тъй като депозита се развали), „поздравих“ няколко пъти ПИБ, роднините им и разработчиците.
Въпроса ми е защо се допуска това ? Толкова ли беше сложно – ако сметката е депозит да има поне предупреждение ?
Друг забелжка – при влизанев в банкирането – ако подписът ти изтича след няколко дни – да се изведе съобщение/напомняне – лесно за реализация е. Пести излишни нерви и такси.
@ Лихвата,
Както многократно споменахме, работим усилено за постоянно подобряване на виртуалния клон на ПИБ. Предстои второ представяне на нова подобрена версия на електронното банкиране. Изказваме благодарност за Вашата констатация и молим да ни извините за причиненото неудобство. При превод в интернет клона на ПИБ, сметката на наредителя се избира от списък.По подразбиране там се зарежда първата сметка от този списък, като подредбата на сметки е на случаен принцип. В случая най-вероятно е била заредена сметката на депозита, а Вие не сте обърнал внимание. В новата версия която подготвяме, предвиждаме да излиза предупредително съобщение, че съответната сметка е депозит. Също така в новата версия предвиждаме да се изпращат автоматични съобщения на клиентите 1 месец преди изтичане на техния сертификат.
Поздрави.
Екип на ПИБ
Здравейте. Искам да Ви попитам защо непрекъснато в екрана със сметките се сменя подредбата? Много е неприятно и дразнещо, в първия момент човек вижда промяна в салдото и се стряска, докато не разбере че това е друга сметка. Не са сортирани по дата, не са сортирани и по салдо, като че ли по случаен път се сортират.
Бих желал за ОФИЦИАЛНО СТАНОВИЩЕ по въпроса.
Благодаря Ви.
http://paper.standartnews.com/bg/article.php?d=&article=259809 – относно пълната Ви защита че другите браузери освен ИЕ експлодер не отговарят на Вашите изисквания за сигурност, миля че е редно да се замислите при разработването на банковият клон. Не е за подценяване и факта, че от 90% в момента полваемоста на ИЕ е под 70% в момента. Съгласен съм че написаното в статията може да се поспори, но има и доста истина.
Здравейте г-н Сербезов,
Изказваме благодарност за констатацията. Както няколко пъти споменаваме – очаквайте подобрена версия на електронното банкиране в началото на следващата година. Ще имаме предвид Вашия коментар и в новата версия ще заложим конкретна подредба.
Поздрави.
Екип на ПИБ
DOBAR DEN. ISKAM DA OTPRAVQ OPLAKVANE KAM SLOJITELITE NA PIB V GR.PETRICH.VAZMOTENA SAM OT DARJANIE IM.I OT NEPROFESIONALNO SVARSHENATA IM RABOTA.V RAMKITE NA DVA MESECA SE SLUCHVA DA ZADARJAT PLATEJNI PREVODNI NAREJDANIQ KAM TD NA NAP
@ Емшерова,
Искаме да Ви уверим, че директор на дирекция „Организация и контрол на клиентското обслужване” е уведомен за Вашата публикация. Ще предприемем нужните действия и ще се постараем подобни недоразумения да бъдат премахнати за в бъдещото. Моля пишете ни на marketing@fibank.bg при евентуални проблеми.
Поздрави.
Екип на ПИБ
прехвърлих се на новата версия на онлайн банкирането,но.. не мога да изпратя пари до друга банка сега тоест кредитен превод.изписва ми CAPICOM компонента не може да бъдезаредена,вероятно нямате необходимитепревилегии.нали го обновихте зада е по-лесно на клиентите а то какво стана.чоля да ме посъветвате как да оправя проблема
@елена светлева,
Необходимо е да разрешите зареждането на CAPICOM от менюто на браузера. Подробно описание има в Хелп секцията Сертификати. Ето и накратко какво е необходимо да направите:
1. От менюто на браузера изберете Tools->InternetOptions->Security->Trusted sites->Sites
Въведете адреса на електронното банкиране на БАНКАТА – https://e-fibank.bg/ и натиснете бутона Add, след което Close.
2. От менюто на браузера изберете Tools->InternetOptions->Security->Custom level->ActiveX controls and plug-ins. Намерете в списъка Initialize and script ActiveX controls not marked as safe и изберете Enable
Здравейте,
Имате ли намерение да поддържате интернет банкиране на мобилни устройства?
@ Виктор
Предполагаме, че говорите за мобилни телефони, иначе можете да банкирате на мобилен компютър. За момента предлагаме информационна услуга за мобилни телефони Fibank Mobile. Благодарим за направеното предложение, ще го вземем под внимание, но искаме да отбележим, че сигурността в тази област трябва да се вземем под внимание! При стартиране на такава услуга ще Ви информираме официално.
Поздрави,
Екип на ПИБ
Да, става въпрос за мобилни телефони и т.н. smartphones и PDAs. Ако не се лъжа съвременните браузърите на всички водещи мобилни операционни системи (Symbian, iPhone OS, Blackberry, Windows Mobile) поддържат SSL криптиране и импортване на сертификати. Аз успешно ползвам ‘обикновеното’ интернет банкиране на друга банка през телефона си. Вашият сайт обаче е малко по-сложен и въпреки че сертификатите работят страницата не се отваря.
След няколко години мобилното банкиране неизбежно ще стане стандартна услуга, така както стана с онлайн банкирането, затова се надявам в по-близко бъдеще да мога да се възползвам от него и с ПИБ.
Подкрепям мнението на Виктор.
Мобилният сайт на банката ще добави съвсем ново измерение на полезност, ако е възможно да се правят поне справки за собствените сметки.
Друго, което ми липсва в мобилния сайт — това е локатор на банкомати, което би било много удобно, ако се намираш в непознат квартал или населено място.
Третото — ясно видим контакт в случай на задържана, изгубена или открадната карта. Иначе телефоните и работните времена на офисите са много полезни, несъмнено. Може да се откроят тези, които работят до късно и тези отворени през уикенда.
@ Калин Георгиев
@ Виктор
Благодарим за изказаните мнения! Не поставяме под съмнение факта, че в скоро бъдеще банкирането през мобилни телефони ще бъде най-актуалната и модерна услуга на съвременните търговски банки. Ние винаги сме подкрепяли и следвали новаторските подходи в днешното банкиране, така че Ви уверяваме за скорошното представяне на услугата от страна на ПИБ. Мини-браузерите работещи под изброените операционни системи не поддържат скрипта на страницата на електронното ни банкиране за момента.Разработваме последната версия, за да я пуснем в експлоатация от 15 септември 2009 г., а след това споменатата услуга ще бъде основен наш приоритет. Също така ще обърнем внимание на другите препоръки на г-н Георгиев!
Поздрави,
Екип на ПИБ
Наскоро минах към новата версия на банкирането. Определено се радвам на по фукционалния интерфейс и лесния досътъп до подробности относно състоянието на сметките ми.
Недоволен съм от едно нещо, а то е този CAPICOM ActiveX и факта че заради него се налага да понижавам сигурността на браузъра си за всички останали сайтове, та била тя и минимална. Освен това в офиса където работя се посзва IE и според IT политиките нямам право да променям настройките на системата, което практически прави банкирането ми неизползваемо от там.
Та много бих се радвал ако се направи нещо по този въпрос. Например да намерите начин този ActiveX да бъде „marked as safe“
Поздрави.
CAPICOM е компонент създаден и цифрово подписан от Microsoft. Задачата на този компонент е да има достъп до частния ключ от сертификата на потребителя. За да бъдат заредени и използвани от даден сайт такъв тип компоненти е необходимо потребителя изрично да ги разреши с активиране на опцията Initialize and script ActiveX controls not marked as safe. Разрешението се прави само за групата сайтове изброени в Trusted Sites и не важи за останалите сайтове, които потребителя посещава. За да се направи тази настройка на браузера е необходимо потребителя да е с административен достъп до Windows. Алтернатива на CAPICOM и Internet Explorer е брауера Mozilla, в който задачата за достъп до частния ключ е вградена в самия браузер и не е необходимо зареждането и разрешаването на допълнителен компонент.
Имам проблем с влизането в обновения вирт.клон. Направила съм настройките за активиране на Initialize and script ActiveX controls not marked as safe, с IE 6.0.2900.2180 съм, инсталирах и CAPICOM, но въпреки това след въвеждане на Потребител и Парола IE ми съобщава за грешка и се затваря. Старата версия на Вирт.клон работеше без проблем на същия компютър и същия браузър, не съм променяла нищо скоро. Моля за помощ
@Анелия,
CAPICOM не участва в процеса на логването (влизането). Той се използва само при цифров подпис и IE. Ако има грешка има и обяснение към нея в червено. Страницата не се затваря сама.
Благодаря за пояснението. Ще обясня по-ясно: След въвеждане на Потребител и Парола и по време на отваряне на https://e-fibank.bg/EBank/Home браузърът ми съобщава : „Internet Explorer has encountered a problem and needs to close“ Пита ме дали да пращам Error report или не, и в двата случая тази грешка затваря страницата
@Анелия,
Причината за случая който описвате най-често се причинява от конфликт на външни компоненти с браузера IE. Такъв компонент например е Skype Add On. Следните стъпки са необходими, за да видите пълния списък с външни компоненти в IE:
1. От менюто на браузера избирате Tools/Manage Add-ons…
2. Ще видите списък с разрешените (Enabled)и забранените (Disabled) компоненти.
3. Ако в списъка с разрешените компоненти виждате Skype, кликнете в/у него изберете от опциите по долу Disabled и натиснете ОК.
За съжаление този компонент се инсталира без да пита, когато инсталирате Skype на Вашето PC. Той е и компонента предизвикваш crash на браузера влизайки в конфликт с XSLT функциите му използвани от сайта. Възможно е и други компоненти да предизвикват същото поведение, затова опитайте да забраните тези които не са ви необходими.
БРАВО! Махнах Skype и някои други ненужни add-ons и тръгна! БЛАГОДАРЯ!
Здравейте,
едно дразнещо ограничение което мисля че би било добре да се промени – това е дължината на съобщенията във формата за „Съобщение свободен формат“ във виртуалния клон. Редовно като пратя съощение и ми отговори нещо отдела за поддръжка, аз като се опитам да отговоря на свой ред ми дава „Съобщението трябва да е с дължина до 1024 символа.“ Мисля че за нормална кореспондеция и да се вижда историята на комуникацията би трябвало да се увеличи значително това ограничение.
@ Ale
Благодарим за препоръката! Ще обсъдим възможността за увеличение дължината на съобщенията.
Поздрави,
Екип на ПИБ